ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاربران از وجود مشکل نشت حافظه در مک‌اواس مانتری خبر می‌دهند

از زمان انتشار مک‌اواس مانتری انتقاداتی درباره نشت حافظه در این سیستم عامل به گوش می‌رسد. عده‌ای از کاربران می‌گویند برخی اپلیکیشن‌ها مقدار بسیار زیادی از حافظه را درگیر می‌کنند و باعث از کار افتادن ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

از زمان انتشار مک‌اواس مانتری انتقاداتی درباره نشت حافظه در این سیستم عامل به گوش می‌رسد. عده‌ای از کاربران می‌گویند برخی اپلیکیشن‌ها مقدار بسیار زیادی از حافظه را درگیر می‌کنند و باعث از کار افتادن کارکردهای سیستم می‌شوند.

در حال حاضر مشخص نیست که چه تعدادی از مک‌ها تحت تاثیر این اتفاق قرار گرفته‌اند، اما به نظر می‌رسد که طیف متنوعی از کاربران از جمله کاربران مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی جدید با این مشکل مواجه شده‌اند. گزارش‌های مختلفی در توییتر، ردیت و وب‌سایت پشتیبانی اپل نشان می‌دهد که مک‌اواس با پیغام خطای کمبود حافظه به کاربران اعلام کرده که برخی اپلیکیشن‌ها مصرف رم فوق‌العاده زیادی دارند.

نشت حافظه زمانی به وجود می‌آید که یک اپلیکیشن دچار مشکل می‌شود و نمی‌تواند حافظه‌ای که اشغال کرده را آزاد کند. یوتیوبری به نام «گرگوری مک‌فادن» با انتشار تصویری از Activity Monitor نشان داده که Control Center حدود ۲۶ گیگابایت از حافظه رم مک‌بوک پرو ۶۴ گیگابایتی او را اشغال کرده است.

شخص دیگری با نام کاربری y80481629 در توییتر تصویری را به اشتراک گذاشته که از تخصیص حدود ۸۰ گیگابایت حافظه به اپلیکیشن فایرفاکس خبر می‌دهد. او هم مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی جدید را در اختیار داشته است. برخی کاربران می‌گویند ریستارت دستگاه مشکل آن‌ها را برطرف کرده اما عده‌ای از بروز مجدد این مشکل به فاصله کوتاهی پس از بالا آمدن دوباره سیستم خبر داده‌اند.

مک‌اواس در گذشته هم با مشکل نشت حافظه روبرو شده بود. در ماه ژوئیه ۲۰۲۰ کاربران از نشت حافظه برای ابزارهای مجازی‌سازی در مک‌اواس کاتالینا خبر داده بودند. فعلا با توجه به شمار پایین گزارش‌ها به نظر نمی‌رسد که این مشکل گستردگی زیادی داشته باشد، اما به کاربران توصیه می‌شود که تا انتشار آپدیت‌های جدید برای مک‌اواس مانتری از نصب این سیستم عامل صرف نظر کنند. نسخه‌های جدید سیستم عامل‌ها همیشه مشکلاتی دارند که با گذشت زمان برطرف شده و به پایداری می‌رسند.

در روزهای گذشته کاربران برخی مک‌های قدیمی گفته‌اند که پس از نصب مک‌او‌اس مانتری، دیگر سیستم‌شان روشن نمی‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی