ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

گزارش یکتانت از بلک فرایدی 2020: نقشه راهی برای دیجیتال مارکترها

گزارش یکتانت از کمپین‌های تبلیغاتی بلک فرایدی 2020 اطلاعات مناسبی را در اختیار دیجیتال مارکترهایی می‌گذارد که امسال به دنبال اجرای کمپین تبلیغاتی در این رویداد هستند. کلمات تاثیرگذار در افزایش نرخ کلیک تبلیغات و ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | ۱۶:۱۵

گزارش یکتانت از کمپین‌های تبلیغاتی بلک فرایدی 2020 اطلاعات مناسبی را در اختیار دیجیتال مارکترهایی می‌گذارد که امسال به دنبال اجرای کمپین تبلیغاتی در این رویداد هستند. کلمات تاثیرگذار در افزایش نرخ کلیک تبلیغات و حوزه‌های کسب‌وکاری که در این ایام تبلیغات بلک فرایدی بیشتر روی آن‌ها جواب می‌دهد از مهم‌ترین بخش‌های گزارش یکتانت است.

بلک فرایدی (جمعه سیاه) آخرین جمعه ماه نوامبر است که بزرگترین حراج‌ها در آمریکا و سایر کشورهای دنیا از جمله ایران برگزار می‌شود. در این روز که امسال مصادف با 5 آذر است، فروشگاه‌ها و کسب‌وکارهای کشورهای دنیا تخفیف‌های بزرگی را ارائه کرده و سعی در جذب هر چه بیشتر مشتریان و فروش محصولات خود دارند.

یکتانت، سرویس تبلیغات، به تازگی گزارشی را از کمپین‌های تبلیغاتی در بلک فرایدی سال گذشته را آماده و منتشر ساخته است. داده‌ها و آمارهای این گزارش می‌تواند کمک کننده کسب‌وکارهایی باشد که امسال قصد دارند به این مناسبت، کمپین‌های تبلیغاتی برگزار کنند.

یکتانت در این گزارش، بازه زمانی 4 تا 10 آذر 1399 را به عنوان بازه تبلیغاتی بلک فرایدی در نظر گرفته است. در این بازه به ترتیب سه حوزه زیبایی، بهداشت و سلامت، مد و پوشاک و کالای الکترونیکی و دیجیتال بیش از سایر حوزه‌ها رشد تبلیغاتی داشته‌اند.

نکته جالب توجه، سهم بیشتر بازدیدها در روزهای بعد از بلک فرایدی است که نشان می‌دهد مردم با آغاز بلک فرایدی و تخفیفات به تبلیغات و خبرهای این حوزه بیشتر توجه می‌کنند.

آنطور که یکتانت می‌گوید 222 کسب‌وکار فعال در حوزه زیبایی، بهداشت و سلامت در این بازه مجموعا 536 کمپین‌ تبلیغاتی را با همراهی این مجموعه برگزار کردند که بیش از 1.3 میلیارد نمایش برای تبلیغات این حوزه ثبت شد.

در حوزه مد و پوشاک نیز 184 کسب‌وکار با همراهی یکتانت، 509 کمپین تبلیغاتی را اجرا کردند و بیش از یک میلیارد نمایش برای تبلیغات این حوزه حاصل شد.

در دسته کالای الکترونیک و دیجیتال نیز 180 کسب‌وکار، 439 کمپین تبلیغاتی را با همراهی یکتانت، اجرا کردند. بیش از 500 میلیون بار نیز این تبلیغات دیده شدند.

در هر سه دسته ذکر شده، تبلیغات ریتارگتینگ محصول، میانگین CTR در دو دستگاه موبایل و دسکتاپ بیشتر از تبلیغات همسان و بنری بوده است. این موضوع نشان‌دهنده اثربخشی بیشتر این نوع تبلیغات است.

در تبلیغات ریتارگتینگ محصول، نسبت تبدیل ورودی‌های سایت به افرادی که سبد خرید را ساخته‌اند برای حوزه بهداشت، سلامت و زیبایی در مقایسه با میانگین یک ماه گذشته، بیش از 2 برابر شده بود. این رقم برای دسته مد و پوشاک 64 درصد و برای حوزه لوازم الکترونیکی و دیجیتال در حدود 27 درصد بود.

به نظر می‌رسد تخفیف‌‌های ارائه شده روی کالاهای حوزه زیبایی، بهداشت و سلامت بیش از سایر حوزه‌ها توانسته مشتریان خود را ترغیب به خرید کند.

بخش جالب توجه دیگر گزارش یکتانت به واژه‌های اثرگذار در دیده شدن تبلیغ‌ها اختصاص دارد. میانگین CTR (نرخ کلیک) کل تبلیغات همسان در بازه بلک فرایدی 0.1 درصد بوده است که واژه «قیمت» و «بهترین» در این نوع تبلیغات، نرخ کلیک را به ترتیب تا 170 و 150 درصد افزایش داده است. واژه‌های «رایگان» و «حراج» نیز در افزایش میانگین CTR تبلیغات، تاثیر بسزایی داشتند.

به نظر می‌رسد استفاده درست و به جا از این واژگان در طراحی کمپین‌های تبلیغاتی، می‌تواند کسب‌وکارها را به هدف خود یعنی فروش بیشتر محصولات برساند.

گزارش کامل یکتانت را می‌توانید از اینجا مشاهده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی