ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت Loop معرفی شد: اپ جدید آفیس برای همکاری مشترک در دوران دورکاری

بزرگ‌ترین تغییر برای فایل‌های مایکروسافت آفیس از طریق مایکروسافت Loop از راه رسیده که بستری تازه برای کار در آفیس است. مایکروسافت «لوپ» برند جدیدی برای مایکروسافت Fluid به حساب می‌آید که اجازه می‌دهد به‌صورت ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۲ آبان ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

بزرگ‌ترین تغییر برای فایل‌های مایکروسافت آفیس از طریق مایکروسافت Loop از راه رسیده که بستری تازه برای کار در آفیس است. مایکروسافت «لوپ» برند جدیدی برای مایکروسافت Fluid به حساب می‌آید که اجازه می‌دهد به‌صورت مشترک و آنی روی یک فایل آفیس کار کنید و نتیجه کارهای مشترک خود را به شکل همزمان ببینید.

مایکروسافت لوپ درست مثل مایکروسافت Fluid سه عنصر اصلی دارد: اجزای لوپ، صفحات لوپ و فضاهای کاری لوپ. اجزای لوپ تکه‌های زنده‌ای از محتوا هستند که می‌توانند در اپلیکیشن‌های مختلف وجود داشته باشند، به شکل آنی به‌روز شوند و هر کسی آن‌ها را ویرایش کند. این محتوا می‌تواند فهرستی باشد که در کانال Teams به اشتراک گذاشته می‌شود و در صفحات لوپ قابل ویرایش است؛ یا یادداشتی که به تقویم اضافه می‌شود و می‌توان آن را به Outlook اضافه و به‌صورت آنی درون ایمیل‌ها ویرایش کرد.

این تکه‌های محتوا در هاب مایکروسافت لوپ یعنی همان فضاهای کاری مشترک لوپ هم وجود دارند. در این بخش می‌توانید فهرستی از همه اجزا، صفحات لوپ و کسانی را که مشغول کار روی آن‌ها هستند، ببینید. این قسمت را شبیه نوعی فایل اکسپلورر مدرن در نظر بگیرید که همه چیز در آن زنده و قابل تغییر است.

صفحات لوپ مثل بوم‌هایی هستند که افراد می‌توانند در آن‌ها اجزای لوپ را به اشتراک بگذارند و روی آن‌ها مشارکت داشته باشند. این صفحات شبیه نسخه مدرن وایت‌بوردها هستند اما امکانات بسیار بیشتری دارند چون می‌توانید محتواهایی را که بقیه خارج از لوپ ایجاد کرده‌اند، آن‌جا درج نموده و به اشتراک بگذارید. کاربران در این بخش می‌توانند تک‌تک محتواها را به‌صورت آنی از طریق سایر اپلیکیشن‌ها ویرایش کنند.

اگرچه مایکروسافت حدود یک سال و نیم است که درباره لوپ (یا Fluid) حرف می‌زند، ولی هنوز نتوانسته‌ایم نتیجه این پروژه را در اپلیکیشن‌های آفیس ببینیم. این شرکت حالا وعده داده که در ماه جاری میلادی اجزای لوپ را به سرویس تیمز، اوت‌لوک و وان‌نوت بیاورد. اپلیکیشن اصلی مایکروسافت لوپ هم قرار است در آینده‌ای نزدیک منتشر شود. در ماه‌های آتی اطلاعات بیشتری در این باره منتشر خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی