ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ ظاهرا روی توسعه چیپ ۵ نانومتری برای موبایل‌های اقتصادی کار می‌کند

یکی از منابع آگاه بازار با نام کاربری «Ice Universe» در توییتر می‌گوید غول فناوری کره جنوبی، در حال توسعه چیپست جدیدی با نام اگزینوس ۱۲۸۰ است که با استفاده از فرآیند ۵ نانومتری بازار ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۳ آبان ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

یکی از منابع آگاه بازار با نام کاربری «Ice Universe» در توییتر می‌گوید غول فناوری کره جنوبی، در حال توسعه چیپست جدیدی با نام اگزینوس ۱۲۸۰ است که با استفاده از فرآیند ۵ نانومتری بازار موبایل های پایین رده را هدف گرفته است و احتمالا هفته آینده معرفی می‌شود.

سامسونگ یکی از معدود تولیدکنندگان جهان محسوب می‌شود که چیپست گوشی‌های خود را تولید می‌کند. تراشه‌های اگزینوس غول فناوری کره‌ای عمدتا در گوشی‌های میان‌رده و پرچمدار مورد استفاده قرار می‌گیرد و اکنون به نظر می‌رسد سامسونگ در حال آماده‌سازی یک چیپست جدید برای گوشی‌های رده پایین خود است.

علاوه بر این، او عنوان می‌کند که مشخصات این پردازنده از اگزینوس ۱۰۸۰ نیز پایین‌تر است که با این وجود، می‌توان گفت تراشه جدید برای گوشی‌های ارزان قیمت این شرکت طراحی شده است.

اگزینوس

در حال حاضر، اطلاعات زیادی درباره چیپست آینده و جدید گوشی‌های مقرون به صرفه غول فناوری کره جنوبی وجود ندارد، اما با توجه به اینکه شبکه 5G در حال حاضر به یک جریان اصلی تبدیل شده است، انتظار داریم که این پردازنده نیز با پشتیبانی از شبکه 5G عرضه شود.

هم اکنون، اگزینوس ۱۰۸۰ که چیپ قبلی غول فناوری کره جنوبی محسوب می‌شود دارای پردازنده هشت هسته‌ای مشتمل بر یک هسته Arm Cortex-A78 با فرکانس ۲.۸ گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A78 با فرکانس ۲.۶ گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A55 است. همچنین به نظر می‌رسد ویوو تنها شرکتی است که از تراشه اگزینوس ۱۰۸۰ برای گوشی‌های خود استفاده می‌کند.

سامسونگ در آینده قصد دارد کاربرد و موارد استفاده تراشه‌های سری اگزینوس خود را افزایش دهد که بنابراین، احتمال زیادی وجود دارد تا چیپست رده پایین آینده این شرکت، یعنی اگزینوس ۱۲۸۰ در گوشی‌های غول فناوری کره مورد استفاده قرار گیرد.

علاوه بر این، انتظار می‌رود چیپست پرچمدار دیگری نیز از سوی این شرکت عرضه شود که احتمالا اگزینوس ۲۲۰۰ با پردازنده گرافیکی AMD خواهد بود. گفته می‌شود سامسونگ برای نسل بعدی گوشی‌های پرچمدار خود یعنی سری گلکسی S22 قصد دارد از این چیپست استفاده کند.

سامسونگ به دنبال کاهش وابستگی خود به شرکت‌های دیگر است و به همین منظور تمرکز خود را به سمت تجارت چیپست تغییر داده است. غول فناوری کره همچنین نقش مهمی در توسعه اولین تراشه اختصاصی گوگل برای گوشی‌های خود یعنی تنسور ایفا کرده است که به عقیده برخی منابع تنسور نوعی از تراشه‌های اگزینوس است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی