ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اپل مدیر سابق نرم‌افزار سیستم خودران تسلا را به استخدام خود درآورد

اپل «کریستوفر مور»، مدیر سابق نرم‌افزار خودران تسلا را به استخدام خود درآورد. او حالا در پروژه تایتان اپل که بیش از پنج سال است بر ساخت اتومبیل خودران تمرکز دارد، به «استوارت باورز»، دیگر ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۵ آبان ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

اپل «کریستوفر مور»، مدیر سابق نرم‌افزار خودران تسلا را به استخدام خود درآورد. او حالا در پروژه تایتان اپل که بیش از پنج سال است بر ساخت اتومبیل خودران تمرکز دارد، به «استوارت باورز»، دیگر کارمند سابق تسلا گزارش خواهد داد.

اپل در سال‌های اخیر اهداف مختلفی را در پروژه تایتان دنبال کرده و همین مسئله باعث جابه‌جایی نیروها شده است. مور در شرایطی به اپل می‌پیوندد که در تسلا حضور پرسروصدایی داشت. او بارها ادعاهای «ایلان ماسک»، مدیرعامل تسلا را درباره قابلیت‌های سیستم خودران محصولات این شرکت رد کرده بود. برای مثال، او گفته بود که ادعای ماسک درباره توانایی تسلا در رسیدن به سیستم خودران سطح پنج تا دو سال آینده غیرواقعی است.

وضعیت فعلی نرم‌افزار خودران اپل در شرایط نامشخصی قرار دارد. این شرکت فعلا مجموعه کوچکی از اتومبیل‌های خودران را به‌صورت پروتوتایپ در کالیفرنیا به خیابان‌ها فرستاده است. گفته می‌شود که این پروتوتایپ‌ها با دوربین‌های ثبت ویدیو و حسگرهای لایدار محیط پیرامون خود را درک می‌کنند.

اپل ابتدا فقط بر توسعه نرم‌افزار رانندگی خودکار تمرکز داشت. اما در سال ۲۰۱۹ مشخص شد که کوپرتینویی‌ها به دنبال ساخت خودرو هستند. این شرکت در ادامه مدیران بلند مرتبه سایر شرکت‌های خودروسازی از جمله مدیر ارشد توسعه بدنه پورشه را جذب کرد.

با این حال، کناره‌گیری «داگ فیلد» از اپل و پیوستن او به فورد باعث شد تاخیر قابل توجهی در برنامه‌های اپل پیش بیاید. این شرکت برای تولید اتومبیل خود با یک شرکت خودروسازی همکاری خواهد کرد تا وظیفه ساخت و مونتاژ قطعات را برعهده بگیرد. پیش‌تر در ماه ژوئن گفته شده بود که اپل به دنبال تولیدکننده‌ای برای باتری خودروی این شرکت است.

فاکسکان، تامین‌کننده ارشد اپل هم نسبت به ورود به حوزه تولید خودرو ابراز علاقه کرده و این مسئله شانس همکاری این دو شرکت برای ساخت اتومبیل برقی را بالا می‌برد. با این وجود، نباید انتظار داشته باشیم که خودروی اپل زودتر از سال ۲۰۲۵ آماده شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی