ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

وزارت انرژی آمریکا می‌خواهد هزینه فناوری جذب کربن را بطور چشمگیری کاهش دهد

وزارت انرژی ایالات متحده آمریکا تصمیم گرفته تا به توسعه تکنولوژی «Carbon Capture» یا جذب کربن سرعت بخشد. این سازمان اعلام کرد که در برنامه‌ای به نام «Carbon Negative Shot» قصد دارد تا از ایده‌هایی ...

ریحانه ولی‌پور
نوشته شده توسط ریحانه ولی‌پور | ۱۶ آبان ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

وزارت انرژی ایالات متحده آمریکا تصمیم گرفته تا به توسعه تکنولوژی «Carbon Capture» یا جذب کربن سرعت بخشد. این سازمان اعلام کرد که در برنامه‌ای به نام «Carbon Negative Shot» قصد دارد تا از ایده‌هایی حمایت کند که می‌تواند با هزینه‌ای کمتر از ۱۰۰ دلار برای هر تن، کربن دی‌اکسید اتمسفر را کاهش دهد.

علاوه بر این، وزارت انرژی قصد دارد تا از ایده‌هایی استفاده کند که توانایی گسترش در ابعاد بزرگ را داشته باشد و بتواند تا میلیون‌ها تن کربن دی‌اکسید را از اتمسفر حذف کند. می‌توان گفت که این مقدار کربن برابر با انتشار گاز گلخانه‌ای ۲۵۰ میلیون خودرو در سال است.

وزیر انرژی ایالات متحده اعلام کرد که با کاهش هزینه‌ها و کمک به توسعه تکنولوژی کاهش کربن دی‌اکسید، می‌توان مقدار آلودگی کربن را به طور مستقیم از اتمسفر کم کرد و با بحران اقلیمی مقابله کرد. او همچنین اضافه کرد که این تکنولوژی، یکی از حیاتی‌ترین فناوری‌های تمیز امروز است و با برنامه Carbon Negative Shot می‌توانیم گازهای گلخانه‌ای را که مدتی است سیاره‌مان را گرم می‌کنند و روی سلامتمان تاثیر می‌گذارند، کاهش دهیم.

این تکنولوژی می‌تواند آمریکا را در رتبه نخست کشورهایی قرار دهد که تلاش می‌کنند تا انتشار و کاهش کربن دی‌اکسید خود را با هم برابر کنند. همچنین، می‌تواند موقعیت‌های شغلی خوبی را برای نیروی کار انرژی پاک ایجاد کند.

با این حال، وزارت انرژی ایالات متحده هدف بلندپروازانه‌ای برای خود تعیین کرده است. در اواخر تابستان امسال، اولین نیروگاه جذب کربن دنیا به نام «Orca» در ایسلند افتتاح شد. این نیروگاه می‌تواند با هزینه ۶۰۰ دلار برای هر تن، سالانه چهار هزار تن کربن دی‌اکسید از هوا جذب کند.

شرکت «چایم‌ورکز» (Chimeworks) که این نیروگاه را تاسیس کرده، در تلاش است تا سال ۲۰۳۰ میلادی این هزینه را به ۳۰۰ دلار برای هر تن برساند. چنین چیزی بسیار دورتر از هدف وزارت انرژی ایالات متحده است، اما حمایت پایدار و سرمایه‌گذاری دولت همان چیزی است که این هدف را به واقعیت نزدیک خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی