ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزیر ارتباطات از همراه اول بابت استفاده از جوانان برای تحول دیجیتال تقدیر کرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اپراتور همراه اول بابت استفاده از جوانان برای تحول دیجیتال تقدیر کرد و گفت اکنون شرایطی فراهم شده تا جوانان متخصص نیز بتوانند با ابزارهای فناورانه به نیازهای مردم ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۶ آبان ۱۴۰۰ | ۱۷:۵۵

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اپراتور همراه اول بابت استفاده از جوانان برای تحول دیجیتال تقدیر کرد و گفت اکنون شرایطی فراهم شده تا جوانان متخصص نیز بتوانند با ابزارهای فناورانه به نیازهای مردم پاسخ دهند.

«عیسی زارع پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح روز یکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ با حضور در مرکز پلتفرم‌های دیجیتال همراه اول با جدیدترین اقدامات و دستاوردهای فنی این اپراتور آشنا شدند. در این مراسم بازدید جمعی از معاونان و مدیران سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و شرکت ارتباطات زیر ساخت نیز عیسی زارع پور را همراهی کرده بودند. همچنین در این مراسم مهدی خوان بهابادی، مدیرعامل، معاونان و مدیران اپراتور همراه اول نیز حضور داشتند.

«اخوان بهابادی»، مدیرعامل همراه اول در این مراسم بازدید عنوان کرد ظرفیت‌های زیرساختی و ارتباطی همراه اول هماهنگ با نیاز جامعه گسترش پیدا کرده است. وی با اشاره به آخرین وضعیت بسترها و پلتفرم‌های دیجیتالی نظیر شاد، روبیکا و ذره بین تاکید کرد این اپراتور توانست به میزان چشمگیری به نیاز کاربران داخلی همانند پلتفرم‌های بین‌المللی پاسخ دهد.

مدیرعامل همراه اول در ادامه گفته‌های خود با اشاره به اینکه تمام این پلتفرم‌های دیجیتال به شکل کامل با دانش و تخصص مهندسان ایرانی توسعه پیدا کردند گفت: «این اقدام در راستای اشتغالزایی بسیار موثر بوده و در شرایط فعلی می‌تواند برای حراست از ظرفیت‌های دیجیتال کشور یک راهکار جایگزین مناسب باشد.»

اخوان بهابادی در ادامه بر افزایش چشمگیر شیب ترافیک پهنای باند داخلی نسبت به بین‌الملل تاکید کرد و گفت: «این موضوع از توسعه همین پلتفرم‌های دیجیتال ناشی شده و توانسته به نیاز مردم پاسخ دهد.» مدیرعامل همراه اول در ادامه آمارهایی را از پلتفرم شاد به عنوان بزرگترین اپلیکیشن تعاملی کشور ارائه کرد و گفت این پلتفرم آمار نصب بیش از ۲۶ میلیون را ثبت کرده و تعداد کاربر فعال روزانه آن نیز به ۱۰ میلیون کاربر رسیده است.

تقدیر از همراه اول بابت استفاده از جوانان

زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم بازدید از همراه اول بابت فرصت دادن به جوانان و استفاده از آنها برای تحویل دیجیتال تقدیر کرد و گفت: «امروز شرایطی فراهم شده تا جوانان متخصص بتوانند در کنار دکتر اخوان بهابادی با ابزارهای فناورانه مشکلات مردم را حل کرده و به نیازهای آنها پاسخ دهند.» وی افزود به واسطه همین جوانان در حوزه موتور جستجو و پیام رسان بومی نیز اقدامات موثری به انجام رسیده است.

زارع پور در ادامه گفته‌های خود به دو راهبرد کلیدی وزارت ارتباطات طی ۴ سال آینده اشاره کرد گفت: «نخستین راهبرد کلیدی توسعه دسترسی به شبکه پرسرعت داخلی تا دورترین نقاط کشور محسوب می‌شود که یکی از راهکارهای آن ایجاد توازن میان بخش ثابت و موبایل است، اما متاسفانه تا به امروز توسعه فقط در بخش موبایل انجام شده و به همین دلیل روی شبکه موبایل فشار زیادی به وجود آمده است.»

وزیر ارتباطات اظهار کرد شرکت مخابرات که به عنوان سهامدار همراه اول محسوب می‌شود قادر است در توسعه بستر ثابت نقش موثری را داشته باشد. وی با تاکید بر اینکه راهبرد دیگر توسعه سرویس و خدمت است گفت: «سعی داریم طی ۴ سال آینده به نیازمندی‌های مردم که به سرویس و خدمات مربوط می‌شود پاسخ دهیم. در همین رابطه باید پنجره‌های واحد ملی و دستگاهی ارائه شوند. وزیر ارتباطات با اعلام اینکه اپراتورهای حوزه خدمات راه‌اندازی خواهند شد گفت این اپراتورها قادرند خروجی اکوسیستم را به سمت خدمت به مردم سوق داده و صدها شرکت کوچک را با خود همراه کنند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی