ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل Core i5-12400F با نصف قیمت، قدرتی در حد رایزن 5 5600X خواهد داشت

چندی پیش در گزارشی اعلام شد که پردازنده‌ای به نام اینتل Core i5-12400F با شش هسته و شش رشته در دست ساخت است. حالا بررسی‌ها نشان داده که این پردازنده می‌تواند با قیمتی در حدود ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۷ آبان ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

چندی پیش در گزارشی اعلام شد که پردازنده‌ای به نام اینتل Core i5-12400F با شش هسته و شش رشته در دست ساخت است. حالا بررسی‌ها نشان داده که این پردازنده می‌تواند با قیمتی در حدود نصف رایزن 5 5600X قدرتی قابل مقایسه با این پردازنده گران قیمت داشته باشد.

اینتل Core i5-12400F یک پردازنده میان‌رده به حساب می‌آید که ۶۵ وات توان فرکانس پایه (PL1) دارد و احتمالا تا ابتدای سال آینده میلادی عرضه نخواهد شد. توان فرکانس پایه اصطلاحی است که اینتل آن را برای جایگزینی با توان طراحی حرارتی (TDP) ساخته است.

به گزارش وب‌سایت VideoCardz، شرکت MSI می‌گوید اینتل Core i5-12400F از یک دای (Die) کوچک‌تر با فقط ۶ هسته پرقدرت استفاده می‌کند و هیچ هسته کم‌مصرفی ندارد. در ادامه می‌توانید به بنچمارک این پردازنده در CPU-Z ،CineBench، قدرت کلی گیمینگ و آمارهای مربوط به مصرف انرژی نگاهی داشته باشید.

اینتل Core i5-12400F ظاهرا اولین پردازنده در خارج از سری K است که پیش از عرضه به‌صورت گسترده آزمایش شده است. VideoCardz می‌گوید این پردازنده احتمالا در مرحله ارزیابی پیش از عرضه قرار داشته و عملکردی که از خود به نمایش گذاشته بسیار شبیه نسخه نهایی آن است.

اطلاعات افشایی از سوی وب‌سایت Comptoir Hardware حاکی از تنظیم مادربرد روی حالت ۱۱۷ وات است و از آزمایش این پردازنده با ویندوز ۱۱، رم DDR5 و گرافیک AMD رادئون RX 6900 XT خبر می‌دهد. فرکانس دقیق اینتل Core i5-12400F در حال حاضر مشخص نیست ولی VideoCardz می‌گوید فرکانسی که از این نمونه مشاهده شده با یک هسته چیزی بین ۸۰۰ مگاهرتز تا ۴.۴ گیگاهرتز است.

اینتل Core i5-12400F با این ارقام رقیب خوبی برای AMD رایزن 5 5600X به حساب می‌آید که ۶ هسته و ۱۲ رشته دارد. تفاوت عمده این دو پردازنده احتمالا در قیمت و مصرف انرژی آن‌ها خواهد بود و همین دو فاکتور می‌تواند موفقیت یا شکست این محصولات را رقم بزند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی