ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تراشه‌سازان کره‌ای اطلاعات خود از بازار نیمه‌رسانا را در اختیار دولت آمریکا قرار می‌دهند

وزارت بازرگانی آمریکا ۲۳ سپتامبر (۱ مهر) از تراشه‌سازان بزرگ دنیا خواسته بود تا اطلاعاتی را درباره موجودی انبارها، میزان سفارشات و آمار فروش خود از بازار تراشه را به آن ارائه کنند. حالا تایید ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۷ آبان ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۵

وزارت بازرگانی آمریکا ۲۳ سپتامبر (۱ مهر) از تراشه‌سازان بزرگ دنیا خواسته بود تا اطلاعاتی را درباره موجودی انبارها، میزان سفارشات و آمار فروش خود از بازار تراشه را به آن ارائه کنند. حالا تایید شده که دو شرکت کره‌ای سامسونگ و SK Hynix قرار است تا ضرب‌الاجل ۸ نوامبر (۱۷ آبان) اطلاعات خود را بفرستند.

وزارت اقتصاد و امور مالی کره جنوبی دیروز در بیانیه‌ای تایید کرد که تراشه‌سازان بزرگ این کشور در حال آماده شدن برای ارسال داوطلبانه اطلاعات به دولت آمریکا هستند. با این حال، سامسونگ و SK Hynix هیچ اطلاعات حساسی را به اشتراک نمی‌گذارند تا اسرار تجاری خود را فاش نکنند.

رسانه‌های محلی کره جنوبی می‌گویند این دو شرکت تراشه‌سازی به‌صورت جزئی از درخواست واشنگتن تبعیت خواهند کرد. وزارت بازرگانی آمریکا به منظور کسب اطلاعات بیشتر درباره زنجیره تامین تا ۸ نوامبر به تراشه‌سازان مهلت داده بود تا به‌صورت داوطلبانه این اطلاعات را ارسال کنند.

منابع آگاه که خواسته‌اند هویت‌شان فاش نشود، می‌گویند شرکت‌های تراشه‌سازی راهی جز موافقت با درخواست ایالات متحده نداشته‌اند. با این حال، در بیانیه وزارت اقتصاد و امور مالی کره ذکر شده که سامسونگ و SK Hynix قبل از تصمیم‌گیری در این باره با دولت کره جنوبی مشورت کرده‌اند.

«جینا ریموندو»، وزیر بازرگانی آمریکا در ماه سپتامبر در مصاحبه‌ای گفته بود: «ابزارهای دیگری در اختیار داریم که شرکت‌ها را مجاب به ارائه اطلاعات خواهد کرد. امیدوارم کار به آن‌جا نکشد. ولی اگر مجبور شویم، این کار را می‌کنیم.» ریموندو گفته بود هدف آن‌ها افزایش شفافیت پیرامون گلوگاه‌های زنجیره تامین جهانی و پیش‌بینی چالش‌هایی است که ممکن است در بحران کمبود جهانی تراشه به وجود بیاید.

کمبود جهانی تراشه به بسیاری از صنایع از جمله خودرو، رایانه، گوشی و لوازم خانگی زیان وارد کرده است. مدیران ارشد دنیای فناوری و خودروسازی در ماه آوریل در جلسه‌ای به کاخ سفید رفتند تا درباره راهکارهای مقابله با این بحران صحبت کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • 98asif_sh
    98asif_sh | ۱۷ آبان ۱۴۰۰

    آمریکا همون بلایی رو سر کره ای ها میاره که سر اقتصاد ژاپن در دهه نود میلادی اورد. کدخدای دنیا اجازه نمیده که کسی تو زمینه ای رو دستش بزنه

    • J.A.R.V.I.S
      J.A.R.V.I.S | ۱۷ آبان ۱۴۰۰

      لازم نیست بلایی سر کسی بیاره وقتی وزیر میگه روش هایی داریم که امیدواریم مجبور به استفاده نشیم یعنی تویی که تو کره یا تایوان نشستی گنده تر از تو (هواوی مرحوم) رو به خاک سیاه نشوندیم که یکی مثل چین پشتش بود تو که عددی نیستی.
      متاسفانه یا خوشبختانه گلوگاه های تکنولوژی تو صنعت دست امریکاست.
      امریکا پردازنده موبایل یا رم تولید نمیکنه اما نرم افزار و سخت افزاری که اون پردازنده و رم باهاش تولید میشه رو فقط امریکا تولید میکنه

مطالب پیشنهادی