ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هکرها با کشف روت‌کی پلی استیشن ۵، یک قدم به جیلبریک کنسول سونی نزدیک‌تر شدند

هکرها به‌تازگی در مسیر هک پلی استیشن ۵ به اهداف مهمی دست پیدا کرده‌اند. گروه Fail0verflow مدعی دستیابی به روت‌کی‌های PS5 شده که به آن‌ها اجازه می‌دهد بتوانند فریمور کنسول سونی را رمزگشایی کنند و ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۸ آبان ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

هکرها به‌تازگی در مسیر هک پلی استیشن ۵ به اهداف مهمی دست پیدا کرده‌اند. گروه Fail0verflow مدعی دستیابی به روت‌کی‌های PS5 شده که به آن‌ها اجازه می‌دهد بتوانند فریمور کنسول سونی را رمزگشایی کنند و یک قدم دیگر به جیلبریک این دستگاه نزدیک‌تر شوند.

علاوه بر گروه Fail0verflow، محقق امنیتی گوگل که با نام کاربری theflow0 شناخته می‌شود نیز توانسته به منوی تنظیمات دی‌باگ PS5 دسترسی پیدا کند. هر دو دستاورد به جهت سطح بالای دسترسی‌هایی که ایجاد می‌کنند، اهمیت زیادی دارند. گروه Fail0verflow با رمزگشایی فریمور قابلیت‌های بیشتری برای مهندسی معکوس نرم‌افزار PS5 پیدا خواهد کرد و می‌تواند بستر تولید ابزارهایی را فراهم کند که موجب هک کنسول‌های قبلی سونی شده بود.

از آن سو، سونی بدون شک به دنبال مقابله با این هک‌ها خواهد بود و تمام توان خود را به کار می‌گیرد تا آسیب‌پذیری‌های موجود را برطرف سازد. البته این دو آسیب‌پذیری در حال حاضر تغییر خاصی برای دارندگان PS5 ایجاد نمی‌کنند و قرار نیست به همین زودی شاهد جیلبریک پلی استیشن ۵ باشیم.

افزون بر این، گروه Fail0verflow و theflow0 هم جزئیات هک‌های خود را منتشر نکرده‌اند و اصلا معلوم نیست که قصد انتشار آن‌ها را داشته باشند، چون theflow0 گفته که هیچ برنامه‌ای برای ارائه اطلاعات بیشتر در این باره ندارد. با این حال، Fail0verflow قبلا اطلاعات مربوط به هک PS4 را تنها پس از انتشار پچ سونی برای آسیب‌پذیری پلی استیشن ۴ منتشر کرده بود.

در مجموع بعید به نظر می‌رسد که theflow0 با قصد هک PS5 دست به این کار زده باشد. او به عنوان یک محقق امنیتی در سال‌های اخیر حدود ۲۰ هزار دلار بابت پیدا کردن مشکلات امنیتی سونی از این شرکت پاداش دریافت کرده و به نظر می‌رسد که این اقدام هم خارج از این چارچوب نخواهد بود.

کاربران با توجه به احتمال هک PS5 به پیچیدگی‌های اشاره کرده‌اند که جیلبریک این دستگاه می‌تواند برای قابلیت سازگاری رو به عقب با PS3 و PS2 به وجود بیاورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی