ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل Recorder صدای کاربر را به سه زبان مختلف ترجمه می‌کند

کاربران گوشی‌های سری پیکسل ۶ در نسخه جدید گوگل Recorder می‌توانند محتوای صوتی را به زبان‌های فرانسوی، آلمانی و ژاپنی ترجمه کنند و برای این کار نیازی به اتصال به اینترنت نیز وجود ندارد. اپلیکیشن ...

حامد کولیوند
نوشته شده توسط حامد کولیوند | ۲۱ آبان ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

کاربران گوشی‌های سری پیکسل ۶ در نسخه جدید گوگل Recorder می‌توانند محتوای صوتی را به زبان‌های فرانسوی، آلمانی و ژاپنی ترجمه کنند و برای این کار نیازی به اتصال به اینترنت نیز وجود ندارد.

اپلیکیشن گوگل Recorder در سال ۲۰۱۹ و با سری پیکسل ۴ معرفی شد و از آن زمان به بعد دائما با ویژگی‌های جدید به‌روز می‌شود. این برنامه که به صورت انحصاری برای سری‌های پیکسل عرضه شد، با تکیه بر توانایی یادگیری ماشینی صدا را به متن تبدیل می‌کند. با استفاده از الگوریتم‌های گوگل این ویژگی بسیار تواناتر از سایر رقبا است.

اکنون گوگل با افزودن زبا‌ن‌های بیشتر به این اپ، علاوه بر بهبود این برنامه پشتیبانی از زبان‌‌های بیشتر را برای آن در نظر گرفته است. این ویژگی‌ به گوشی‌های جدید خانواده پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو اضافه شده است. با کمک این گوشی‌ها و در اپلیکیشن گوگل Recorder می‌توان صدا را به زبان‌های فرانسوی، آلمانی و ژاپنی برگرداند. این کار بدون نیاز به اینترنت نیز قابل انجام است. علاوه بر صدا می‌توان از فایل‌های ضبط شده نیز کمک گرفت و آن‌ها را به زبان‌های جدید برگرداند. در گوشی‌های قدیمی پیکسل همچنان از زبان انگلیسی پشتیبانی می‌شود و خبری از زبان‌های جدید نیست.

ماه گذشته در زبان طراحی Material You اولین نشانه‌ها از اضافه شدن زبان‌های جدید به اپلیکیشن گوگل Recorder مشاهده شد. به لطف تراشه تنسور و قابلیت تشخیص گفتار پیشرفته گوگل، امکان پشتیبانی از زبان‌های دیگر نیز وجود دارد. به همین دلیل سرعت تبدیل گفتار به متن در گوشی‌های جدید پیکسل بسیار بالاست و تقریبا هیچ تاخیری رویت نمی‌شود.

گوگل بعد از عرضه سری پیکسل ۶ با دردسرهای زیادی مواجه شد که سوسو زدن نمایشگر، تماس اتفاقی با مخاطبین و شارژ با سرعتی کمتر از ۳۰ وات از این جمله هستند. پیکسل ۶ از نمایشگر ۶.۴ اینچی +FHD با ۸۳.۴ درصد نسبت نمایشگر به بدنه، ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل با نرخ تازه سازی ۹۰ هرتز بهره می‌برد. این گوشی هوشمند از رم ۸ گیگابایتی و حافظه ۱۲۸ گیگابایتی و ۲۵۶ گیگابایتی بهره می‌برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی