ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

سازمان بهداشت جهانی به‌زودی برای قرص‌های ضد کرونا دستورالعمل منتشر می‌کند

مقامات سازمان بهداشت جهانی (WHO) روز جمعه اظهار داشتند که امیدوارند به‌زودی جلسه‌ای برای تنظیم دستورالعمل‌ها در مورد نحوه استفاده از قرص‌های ضد ویروس کرونا تشکیل دهند. آن‌ها این کشف را خبری بسیار جذاب و ...

مرضیه فرجی
نوشته شده توسط مرضیه فرجی | ۲۲ آبان ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

مقامات سازمان بهداشت جهانی (WHO) روز جمعه اظهار داشتند که امیدوارند به‌زودی جلسه‌ای برای تنظیم دستورالعمل‌ها در مورد نحوه استفاده از قرص‌های ضد ویروس کرونا تشکیل دهند. آن‌ها این کشف را خبری بسیار جذاب و امیدوارکننده دانستند که البته نیاز به مراقبت‌های بالینی دارد.

بریتانیا اولین کشوری بود که یکی از قرص‌های بالقوه در این زمینه را در اوایل ماه جاری میلادی تایید کرد. «جانت دیاز»، مسئول ارشد سازمان جهانی بهداشت، در مورد پاسخ‌های مراقبتی موردنیاز گفت: «قصد داریم در جلسه‌ای که برگزار می‌شود، دستورالعمل‌های مصرف قرص‌های کرونا رو تنظیم کرده و مورد بررسی قرار دهیم. احتمال می‌دهیم این نشست تا سه هفته آینده برگزار شود.»

«مایک رایان»، یکی دیگر از مقامات سازمان جهانی بهداشت گفت: «یافته‌های اولیه در مورد این قرص‌ها ما را بسیار خوشبین کرده است. با این‌حال، پیش از تولید آن در ابعاد انبوه لازم است میزان مطالعات را باز هم گسترش دهیم.»

او ادامه داد: «داشتن یک فرآیند درمانی مشخص برای افرادی که به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند، بسیار شگفت‌انگیز است. توانایی نجات دادن جان انسان‌ها به کمک این قرص خبر خوشحال‌‌کننده‌ای است.»

هفته گذشته شرکت «فایزر» اعلام کرد که قرص ضد ویروس کرونای آزمایشی‌، قادر است تا 89 درصد احتمال بستری شدن در بیمارستان و یا مرگ را برای بزرگسالان در معرض خطر ابتلای شدید کاهش دهد.

در همین راستا «استیون سولومون»، افسر حقوقی ارشد WHO گفت: «مذاکرات در مورد یک معاهده بین‌المللی به منظور برنامه‌ریزی و هدفمندسازی استفاده از قرص ضد ویروس کرونا در جریان است و ما عمیقا باور داریم که به یک نتیجه موفقیت‌آمیز در این زمینه دست خواهیم یافت.»

«ماریانجلا سیمائو» از سازمان جهانی بهداشت در پایان گفت: «بحث درباره لزوم استفاده همگانی از واکسن روسی «اسپوتنیک وی» نیز در جریان است و نیاز است به مطالعات بیشتر برای تائید این مورد داریم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی