ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مادربرد آئوروس Z690 Xtreme WaterForce با قیمت بالاتر از ۲۰۰۰ دلار معرفی شد

آئوروس از جدیدترین مادربرد پرچمدار خود با نام Z690 Xtreme WaterForce با قیمت بالغ بر ۲۰۰۰ دلاری رونمایی کرد. این محصول با طراحی منحصر به فرد خود به‌صورت محدود تولید می‌شود و قرار است فقط ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۲ آبان ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

آئوروس از جدیدترین مادربرد پرچمدار خود با نام Z690 Xtreme WaterForce با قیمت بالغ بر ۲۰۰۰ دلاری رونمایی کرد. این محصول با طراحی منحصر به فرد خود به‌صورت محدود تولید می‌شود و قرار است فقط ۲۰۰ دستگاه از آن به بازار بیاید.

آئوروس Z690 Xtreme WaterForce یک گام فراتر از سری Xtreme است چون مونوبلاکی دارد که VRAM ،CPU و PCH را به طور کامل پوشش می‌دهد. خرده‌فروشی PLE Computers در استرالیا قیمت این محصول را ۲۹۹۹ دلار استرالیا اعلام کرده که برابر بیش از ۲۰۰۰ دلار آمریکاست. بنابراین Z690 Xtreme WaterForce گران‌ترین مدل Z690 به حساب می‌آید.

طراحی VRAM در این مادربرد از ۲۰ عدد VCore، یک VCCGT و دو VCCAUX ساخته شده است. شرکت گیگابایت درست مثل نسل قبلی، از خازن‌های پلیمر تانتال استفاده کرده تا راندمان بالاتر و ولتاژ کمتری داشته باشد و در عین حال دما را مدیریت کند.

مادربرد جدید گیگابایت برای پشتیبانی از DDR5-8000 در حالت دو کاناله طراحی شده است. طراحی جدید حافظه در این مادربرد شامل DDR5 SMD DIMM و مسیریابی حافظه به‌صورت Shielded است که همه نویزها و تداخلات الکتریکی را برای افزایش بهره‌وری به حداقل می‌رساند. این دستگاه ظاهرا برای مدیریت ولتاژ حافظه‌های DDR5 دو حالت دارد: یکی که حالت ایمن نامیده شده ولتاژ را روی ۱.۱ ولت قفل می‌کند ولی در حالت دوم که برنامه‌ریزی نام دارد، کنترل ولتاژ DDR5 آزاد می‌شود.

قابلیت بعدی DDR5 Auto Booster است که با یک کلیک امکان افزایش نرخ انتقال اطلاعات از ۴۸۰۰ مگابیت بر ثانیه به ۵۰۰۰ مگابیت بر ثانیه را فراهم می‌کند. Z690 در بخش مدیریت دما هیت سینکی با پوشش نانوکربن دارد که ۱۰ درصد بهتر از هیت سینک‌های استاندارد عمل می‌کند.

مادربرد گیگابایت همچنین از دو شکاف PCIe 5.0، چهار شکاف PCIe 4.0، چهار درگاه USB 3.2 و البته تاندربولت ۴ و USB-C پشتیبانی می‌کند. به‌علاوه، این محصول با WiFi 6E و درگاه ۱۰ گیگابیت اترنت LAN Aquantia به بازار می‌آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی