ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گلکسی S22 پلاس با اسنپدراگون ۸۹۸ در گیک‌بنچ رویت شد

سامسونگ اوایل سال آینده میلادی از گوشی‌های سری گلکسی S22 رونمایی می‌کند و حالا مدل پلاس این سری با تراشه پرچمدار کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۹۸ در گیک بنچ حضور پیدا کرده که مشخصات این چیپست ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۲ آبان ۱۴۰۰ | ۱۱:۱۵

سامسونگ اوایل سال آینده میلادی از گوشی‌های سری گلکسی S22 رونمایی می‌کند و حالا مدل پلاس این سری با تراشه پرچمدار کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۹۸ در گیک بنچ حضور پیدا کرده که مشخصات این چیپست و همچنین بخشی از مشخصات پرچمدار سامسونگ را مشخص می‌کند.

این گوشی سامسونگ با شماره مدل S906U، نسخه مخصوص آمریکا محسوب می‌شود که از تراشه اسنپدراگون ۸۹۸ با ۸ هسته پردازشی بهره می‌برد. قدرتمندترین هسته این چیپ Cortex-X2 با فرکانس ۳.۰ گیگاهرتز است که توسط هسته‌های Cortex-A710 با فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز و هسته‌های Cortex-A510 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز همراهی می‌شود.

امتیاز گلکسی S22 پلاس در گیک‌بنچ پایین‌تر از گلکسی تب S8 پلاس با چیپ اسنپدراگون ۸۹۸ محسوب می‌شود. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که با نسخه نهایی پرچمدار سامسونگ روبه‌رو نیستیم و باید منتظر عملکرد بهتری در نسخه تجاری و نهایی‌اش باشیم. علاوه بر این، کوالکام هم هنوز از تراشه پرچمدارش رونمایی نکرده است.

کوالکام از تاریخ ۹ آذر شروع به برگزاری رویداد Tech Summit 2021‌ می‌کند که انتظار می‌رود در آن شاهد رونمایی از اسنپدراگون ۸۹۸ باشیم. این احتمال وجود دارد که شیائومی ۱۲ مدت کوتاهی پس از این رویداد، به عنوان اولین گوشی مجهز به آن معرفی شود. با توجه به این موضوع، کوالکام و البته شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند هنوز زمان کافی برای بهینه‌سازی عملکرد این تراشه دارند.

گلکسی S22 پلاس در بخش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به ترتیب موفق به کسب امتیاز ۱۱۶۳ و ۲۷۲۸ شده که پایین‌تر از امتیازهای ۱۲۱۱ و ۳۱۹۳ گلکسی تب S8 پلاس به حساب می‌آید.

این اولین باری نیست که گوشی پرچمدار سامسونگ در گیک‌بنچ مشاهده می‌شود، چرا که در گذشته این دستگاه با اگزینوس ۲۲۰۰ هم در این بنچمارک رویت شده بود. با این حال در آن نسخه، حالت ذخیره‌ساز انرژی فعال بود و امتیاز بدست آمده قابل مقایسه با بنچمارک اخیر نیست.

با وجود چنین موضوعی، هردوی آن‌ها به ۸ گیگابایت رم و سیستم عامل اندروید ۱۲ مجهز بودند، بنابراین احتمالا با نسخه پایه روبه‌رو هستیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی