ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسنپدراگون ۸۹۸ احتمالا پیشرفت چندانی در زمینه پردازشی نخواهد داشت

یکی از منابع آشنا به بازار عنوان کرده که تراشه اسنپدراگون ۸۹۸ در تمام بخش‌ها نسبت به اسنپدراگون ۸۸۸ با بهبودهایی همراه خواهد بود. با این وجود، او نگرانی خود نسبت به عملکرد CPU یا ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۳ آبان ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

یکی از منابع آشنا به بازار عنوان کرده که تراشه اسنپدراگون ۸۹۸ در تمام بخش‌ها نسبت به اسنپدراگون ۸۸۸ با بهبودهایی همراه خواهد بود. با این وجود، او نگرانی خود نسبت به عملکرد CPU یا پردازنده اصلی تراشه پرچمدار آینده کوالکام نشان داده است.

Ice Universe در توییت خود عنوان می‌کند که عملکرد پردازنده اصلی اسنپدراگون ۸۹۸ جای نگرانی دارد و بررسی‌های بیشتری روی آن باید انجام شود. او همچنین اشاره می‌کند که چیپست پرچمدار آینده کوالکام مانند اسنپدراگون ۸۸۸ پیکربندی سه خوشه‌ای خواهد داشت که طبق گفته‌های قبلی او، سرعت کلاک و تعداد هسته‌های آن به شرح زیر است:

  • یک هسته Kryo 780 مبتنی بر Cortex-X2 با فرکانس ۳.۰۹ گیگاهرتز
  • سه هسته Kryo 780 مبتنی بر Cortex-A710 با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز
  • چهار هسته Kryo 780 مبتنی بر Cortex-A510 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز
اسنپدراگون ۸۹۸

هسته‌های Kyro 780 موجود در اسنپدراگون ۸۹۸ نسبت به هسته‌های Kyro 680 تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ فرکانس یکسانی دارد. تنها تفاوت مهم این است که هسته‌های تراشه جدید بر اساس معماری بهبودیافته ARM تشکیل شده‌اند، بنابراین بهره‌وری انرژی آن‌ها نیز بهبود پیدا کرده است. همچنین تولید این تراشه بر اساس فرآیند ۴ نانومتری سامسونگ انجام خواهد شد که ظاهرا تفاوت زیادی در کنترل دما آن ایجاد خواهد کرد، البته طبق این توییت، Ice Universe چندان نسبت به این موضوع خوش‌بین نیست.

به عقیده او، اسنپدراگون ۸۹۸ از نظر پردازشگر گرافیکی (آدرنو ۷۳۰)، هوش مصنوعی و ISP پیشرفت می‌کند که عملکرد آن در پردازش‌های سنگین بهبود پیدا می‌‌یابد. او همچنین عنوان می‌کند آدرنو ۷۳۰ موجود در این تراشه بر اساس معماری جدیدی ساخته خواهد شد، بنابراین شاهد افزایش عملکرد گرافیکی دستگاه‌های اندرویدی خواهیم بود که از آن بهره می‌برند.

با این وجود اگر اطلاعات این گزارش درست باشد، سامسونگ می‌تواند با تمرکز روی بهبود تراشه اگزینوس ۲۲۰۰، عملکرد بهتری نسبت به تراشه کوالکام ارائه کند. تاکنون عنوان شده بود که حداکثر عملکرد گرافیکی تراشه سامسونگ نسبت به نسل قبل ۳۴ درصد افزایش پیدا کرده است. هرچند این موضوع به صورت رسمی تایید نشده، اما ظاهرا چیپ پرچمدار سامسونگ در ماه دسامبر یا ژانویه ۲۰۲۲ معرفی خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی