ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حداکثر عملکرد گرافیکی اگزینوس ۲۲۰۰ نسبت به نسل قبلی‌اش ۳۴ درصد بالاتر خواهد بود

علاقه‌مندان به دنیای فناوری منتظر معرفی اولین تراشه سامسونگ با همکاری AMD هستند. این تراشه که احتمالا اگزینوس ۲۲۰۰ نام می‌گیرد، از پردازشگر گرافیکی AMD با معماری RDNA2 بهره می‌برد و طبق شایعه‌ای جدید، حداکثر ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۰ آبان ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

علاقه‌مندان به دنیای فناوری منتظر معرفی اولین تراشه سامسونگ با همکاری AMD هستند. این تراشه که احتمالا اگزینوس ۲۲۰۰ نام می‌گیرد، از پردازشگر گرافیکی AMD با معماری RDNA2 بهره می‌برد و طبق شایعه‌ای جدید، حداکثر عملکرد گرافیکی‌اش نسبت به اگزینوس ۲۱۰۰، ۳۴ درصد بالاتر خواهد بود. البته در حالت پایدار این میزان کمتر می‌شود.

حساب توییتری «FrontTron» اطلاعاتی درباره عملکرد تراشه پرچمدار بعدی کره‌ای‌ها منتشر کرده. به گفته این منبع، در حالت پایدار با بهبود عملکرد ۱۷ تا ۲۰ درصدی روبه‌رو می‌شویم که اگرچه تقریبا نصب حالت حداکثر است، اما همچنان پیشرفت مناسبی به حساب می‌آید. احتمالا مشکلات حرارتی مانع از دستیابی به عملکرد بالاتر در حالت پایدار می‌شود.

با وجود احتمال افزایش عملکرد ۱۷ تا ۲۰ درصدی، همچنان باید منتظر عرضه آن به بازار بمانیم تا ببینیم در برابر اسنپدراگون ۸۹۸ چه عملکردی از خودش نشان می‌دهد. کوالکام در تاریخ ۹ آذر رویداد Tech Summit 2021 را برگزار می‌کند که انتظار می‌رود در آن با تراشه پرچمدار جدید اسنپدراگون روبه‌رو شویم.

اگزینوس ۲۲۰۰

به گفته Tron، از نظر عملکرد در بنچمارک 3DMark تفاوت زیادی میان اسنپدراگون ۸۸۸ و اگزینوس ۲۲۰۰ وجود دارد. این منبع همچنین ادعا کرده که این نتایج رسمی هستند.

علت چنین بهبود عملکردی احتمالا مربوط به پردازشگر گرافیکی ۶ هسته‌های RDNA2 می‌شود، البته Tron گفته که این نتایج مربوط به نسخه نهایی سخت افزار و نرم افزار نیستند و احتمال تغییر در آن‌ها وجود دارد.

سامسونگ چند روز پیش با انتشار پستی در اینستاگرام، احتمال معرفی تراشه جدیدی در ۲۸ آبان را مطرح کرد، اما کره‌ای‌ها در توییتر چنین موضوعی را رد کردند و گفتند برنامه‌ای برای رونمایی از چیپ اگزینوس جدید ندارند. بسیاری منتظر بودند که سامسونگ در این تاریخ اگزینوس ۲۲۰۰ را معرفی کند تا زودتر از تراشه پرچمدار کوالکام، با آن آشنا شوند. اما ظاهرا چیپ پرچمدار سامسونگ هم در ماه دسامبر یا ژانویه ۲۰۲۲ معرفی خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی