ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

توصیه پلیس به رانندگان: بعد از وقوع تصادف از صحنه عکس بگیرید

کروکی تصادف کمک می‌کند که با سندیت حادثه‌ای که رخ داده است را شرح دهیم. این حادثه می‌تواند یک تصادف سنگین و یا حتی یک تصادف سبک باشد. همچنین با کمک کروکی تصادف می‌توانیم از ...

سبحان نظری
نوشته شده توسط سبحان نظری | ۲۳ آبان ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

کروکی تصادف کمک می‌کند که با سندیت حادثه‌ای که رخ داده است را شرح دهیم. این حادثه می‌تواند یک تصادف سنگین و یا حتی یک تصادف سبک باشد. همچنین با کمک کروکی تصادف می‌توانیم از شرکت‌های بیمه خسارت مطالبه کنیم.

در یک کروکی مامور یا کارشناس راهنمایی و رانندگی به ترسیم نحوه رخ دادن حادثه میپردازد. این کار نیز با درج وضعیت حرکت و برخورد خودروها در کنار جزئیات زمانی و مکانی (از قبیل ساعت وقوع حادثه‌،‌ تاریخ و…) صورت می‌پذیرد.

توصیه پلیس به رانندگان: بعد از وقوع تصادف از صحنه عکس بگیرید [به روز رسانی] - آبان ۱۴۰۰

احسان مومنی رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در واکنش به این که تغییر ندادن صحنه تصادف مشکلاتی را برای رفت و آمد‌ها و وضع ترافیک ایجاد می‌کند گفت: «در تصادفات خسارتی بر طبق آنچه در آیین نامه آمده رانندگان مکلف هستند وسیله نقلیه را به محل امنی در منتهی الیه سمت راست مسیر منتقل کنند. در تصادفات جرحی و منجر به فوت رانندگان نباید صحنه تصادف را تغییر بدهند. صحنه تصادف باید دست نخورده باقی بماند تا افسر پلیس خود را به محل حادثه برساند و به بررسی علت‌های بروز تصادف بپردازد.»

به گفته این مقام پلیس راهور: «قانون درباره انتقال خودرو به منتهی الیه سمت راست در تصادفات خسارتی وضع شده است. البته در این نوع تصادفات رانندگان برای اینکه شبهه‌ای پیش نیاید و اگر فکر می‌کنند ممکن است حقی از آن‌ها پایمال شود می‌توانند سریع از خودرو پیاده شوند و از صحنه تصادف عکس بگیرند و بعد خودرو‌ها را به سمت راست جاده هدایت کنند. زمانی که افسر پلیس راهور به محل حادثه آمد این رانندگان می‌توانند عکس و فیلمی که از صحنه تصادف گرفته اند را به او نشان بدهند. افسر پلیس هم این عکس‌ها و تصاویر را بررسی می‌کند و نظریه اش را ارائه خواهد داد.»

راهکار پلیس برای تشخیص تصادفات ساختگی با استفاده از سامانه هوشمند [به روز رسانی] - آبان ۱۴۰۰

احسان مومنی رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ درباره تاثیر امکانات و نرم افزار‌های هوشمند بر نحوه عمل پلیس در شناسایی عوامل تصادف توضیح داد: «شناسایی و تعیین علت وقوع یک تصادف ارتباط چندانی با هوشمند شدن سیستم ترسیم کروکی‌ها یا دیگر امکانات هوشمندی که در اختیار پلیس قرار گرفته ندارد. در مساله شناسایی علت وقوع یک تصادف این کارشناس پلیس راهور است که باید عوامل منجر به حادثه رانندگی را مشخص کند. آن افسر پلیسی که کارشناس تصادفات محسوب می‌شود علت روی دادن تصادف رانندگی را بررسی و مشخص می‌کند و بر اساس تشخیصی که در این زمینه دارد و اینکه چه کسی مقصر رخ دادن این تصادف است اطلاعات را وارد سیستم می‌کند. این افسر کارشناس بعد از بررسی و تشخیص علت بروز حادثه و وارد کردن اطلاعات به سیستم شکل کروکی تصادف را هم به شکل طراحی شده و سیستمی ترسیم می‌کند و بعد تحویل بیمه و دیگر مراکز مرتبط می‌دهد.»
وی درمورد نقش و تاثیر هوشمندسازی سیستم تصادفات پلیس راهور بر چگونگی شناسایی تصادفات ساختگی گفت: «مساله هوشمندسازی سیستم‌های پلیس راهور در موضوع شناسایی تصادفات ساختگی نقش بسیار زیادی خواهد داشت. نکته‌ای که در این رابطه وجود دارد این است که برای تشخیص ساختگی بودن یک تصادف افسر پلیس راهور استعلام می‌گیرد تا معلوم شود در گذشته چه نوع استفاده‌هایی از خدمات بیمه صورت گرفته و اینکه آیا فرد از بیمه استفاده کرده یا خودرو؟ بنابراین کارشناسان پلیس راهور هنگام بروز حادثه‌ی رانندگی هم درباره فرد راننده و هم خود خودرو استعلام‌های مورد نیاز را می‌گیرند و همین باعث می‌شود تا در زمینه تشخیص صحنه سازی‌ها در تصادفات وضع مطلوبی را شاهد باشیم. قدر مسلم این است که هوشمند شدن سیستم تصادفات پلیس راهور باعث خواهد شد تا تصادفات ساختگی به شکل بهتری مورد شناسایی قرار بگیرند و با کاهش قابل توجهی همراه بشوند.»

به ‎زودی کروکی تصادفات، آنلاین می‌شود [به روز رسانی] - آبان ۱۴۰۰

رییس پلیس راهور در رابطه با کروکی تصادفات اعلام کرد:

کروکی الکترونیک از اواخر سال ۹۹ به طور آزمایشی در قم راه اندازی و ایرادات آن تاکنون برطرف شده است. تا دو ماه آینده زیرساخت سراسری این طرح آماده شده و در سرتاسر کشور پیاده‌سازی خواهد شد.

براین اساس، بعد از تصادفات، فیلم و عکس تصادف و نظر کارشناس به صورت آنلاین ثبت شده و بلافاصله برای بیمه فرستاده می‌شود. نیازی به حضور فرد در بیمه نیست، ارزیاب براساس همین اطلاعات میزان خسارت را تعیین کرده و مبلغ به حساب او واریز می‎شود.

بیانیه تازه پلیس: کروکی‌های کاغذی تصادفات حذف و با نسخه الکترونیکی جایگزین می‌شود [به روز رسانی] - مهر ۱۴۰۰

در راستای به روز رسانی فناوری‌های پلیس راهور که اخیرا در دستور کار این ارگان قرار گرفته‌٬‌ معاون فنی، مهندسی و خدمات ترافیکی پلیس راهور ناجا با اشاره به ارائه خدمات پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در بسترهای اینترنتی در راستای تحقق هوشمندسازی پلیس گفت: «با راه اندازی سامانه ترسیم الکترونیکی کروکی تصادفات به زودی در تمام کشور کروکی کاغذی حذف و ترسیم کروکی به صورت الکترونیک انجام می‌شود.»

سرهنگ محمدعلی زارع افزود: «در تصادفات رانندگی در معابر، رانندگان باید بعد از تصادف به وظیفه خود عمل کنند و هر چه سریع‌تر و تا قبل از رسیدن افسر راهنمایی و رانندگی اقدام به بازگشایی مسیر نمایند و با توجه به هماهنگی‌هایی که با بیمه‌ها انجام شده بدون نیاز به کروکی کاغذی می‌توانند به شرکتهای بیمه‌ای مراجعه کنند.»

کدام حوادث رانندگی نیاز به کروکی تصادف دارند؟ [به روز رسانی] - خرداد ۹۸

پلیس راهنمایی و رانندگی از تغییر شرایط پرداخت خسارت بیمه نامه خودرو بدون نیاز به کروکی تصادف خبر داد. بر این اساس در مواردی که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت، از این پس حتما نیاز به گزارش پلیس است این موارد عبارت اند از:

برخورد با خودروهای نظامی یا خودروهای سنگین، تصادف ما بین چند دستگاه اتومبیل، تصادف با شخصی که گواهینامه یا بیمه نامه ندارد، تصادف با غیرمقیم در شهر، تصادف هایی که علت آن عبور از چراغ قرمز باشند، تصادف با شی ثابت، تصادف های شاخ به شاخ، تصادف با موتورسیکلت، مواردی که بیمه نامه امسال با سال گذشته پیوسته نباشد، تصادف هایی که در فاصله 20 روز بعد از صدور بیمه نامه حادث شده باشند، تصادف منجر به جرح و فوت و در انتها تصادف های ناشی از حرکت دنده عقب.

براساس این گزارش الباقی انواع تصادفات، که خسارت آن تا سقف 9 میلیون تومان باشد، نیازی به کروکی تصادف ندارند و پرداخت آن ها بدون کروکی انجام می شود.

در انتها لازم به یادآوری می دانیم که به مواردی همچون تصادف با شی ثابت و تصادف با شخصی غیرمقیم در شهر، توجه بیشتری داشته باشید چرا که ممکن است در ذهنتان الزام آنها در انجام کروکی، بی ربط و غیر ضروری به نظر بیایند. اما از این ابلاغیه به بعد، روند انجام فرایند پرداخت خسارت، حتما نیاز به کروکی تصادف دارند.

کروکی تصادف

سقف پرداخت خسارت بدون کروکی پلیس چقدر است؟ [به روز رسانی] - آذر ۱۴۰۱

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: رانندگان برای دریافت خسارت تا سقف ۲۰ میلیون تومان بدون کروکی باید همزمان و قبول تقصیر از سوی مقصر و بدون تعمیر خودرو‌های آسیب دیده به بیمه مراجعه نمایند.

سرهنگ احسان مومنی در خصوص دریافت کروکی از پلیس افزود: در تصادفات خسارتی در سال جاری تا سقف 20 میلیون تومان، اصلا نیازی به دریافت کروکی از پلیس نیست.

وی گفت: این در شرایطی است که هر دو طرف حادثه دارای بیمه باشند و مقصر حادثه تقصیر خود را قبول داشته باشد و به اتفاق یکدیگر و بدون اینکه وسیله نقلیه را تعمیر نماید به بیمه مراجعه و خسارت خود را دریافت نمایند.

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: زمانی که تصادف منجر به جرح و خدای نکرده منجر به فوت است، تصادفات چند وسیله‌ای و تصادفاتی که خسارت آن بالای 20 میلیون تومان است و یا اینکه مقصر تقصیر را قبول ندارد و علت مشخص نیست برای این موارد پلیس حتما کروکی تنظیم و به بیمه ارجاع می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Sinox
    Sinox | ۱۱ خرداد ۱۳۹۸

    بابا اینا از حفظ کردن درسهای زمان مدرسه سخت تر شد که? تا ما بیایم فکر کنیم کدوم مورد بوده ملت جرمون دادن رفته

  • SpiDeRBoY
    SpiDeRBoY | ۱۱ خرداد ۱۳۹۸

    شخص غیر مقیم در شهر یعنی چی ؟!

مطالب پیشنهادی