ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آمازون
کسب و کار

شکایت مدیر زن سابق آمازون از این شرکت: نمی‌خواهم بدترین دشمنم هم آنجا کار کند

خانم «سیندی وارنر» در شرایطی در ماه فوریه ۲۰۲۰ به واحد خدمات وب آمازون (AWS) ملحق شد که به او گفته شده بود شرایط پیشرفت زنان در این شرکت کاملا مهیاست. ولی بعد از یک ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۵ آبان ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

خانم «سیندی وارنر» در شرایطی در ماه فوریه ۲۰۲۰ به واحد خدمات وب آمازون (AWS) ملحق شد که به او گفته شده بود شرایط پیشرفت زنان در این شرکت کاملا مهیاست. ولی بعد از یک سال او حالا طوری از فضای مسموم آمازون صحبت می‌کند که می‌گوید حتی برای بدترین دشمنش هم آرزو نمی‌کند به استخدام این شرکت درآید.

سیندی وارنر با حدود ۳۰ سال سابقه حضور در دنیای فناوری می‌گوید در آمازون با دستمزد نابرابر و فرهنگ عمیق جنسیت‌زده و تعصب جنسیتی روبرو شد. او در ماه مه ۲۰۲۱ از AWS شکایت کرد و مدعی بود که همکاران مذکرش با تحقیر، توهین و تهاجم با وی برخورد می‌کردند و حتی نوعی باشگاه مردان سفید پوست داشتند. وارنر مدعی است که به فاصله کوتاهی پس از ثبت شکایت از آمازون اخراج شد.

او در گفتگو با گاردین ضمن مسموم خواندن محیط کاری آمازون گفت دوست ندارد که حتی بدترین دشمنش هم در این شرکت کار کند.

در آن سو، «جاسی اندرسون» سخنگوی آمازون می‌گوید شرکت ادعاهای وارنر را رد می‌کند و بررسی‌ها نشان داده که حرف‌های او بی‌اساس است. او درباره اخراج وارنر مدعی شد که شیوه توصیف او از این واقعه غیردقیق بوده، چون آمازون از او خواسته بود تا پیش از پایان زمان موقعیت شغلی خود نقش دیگری در شرکت پیدا کند.

اندرسون گفت: «آمازون هر روز در تلاش است تا برترین کارفرما برای زنان و اقلیت‌هایی باشد که در طول تاریخ مهجور واقع شده‌اند. ما به کوشش برای ساخت نیروی کاری متنوع‌تر با تمرکز بر حضور زنان در نقش‌های فنی ادامه می‌دهیم.»

وارنر در شکایت خود اعلام کرده که به فاصله کوتاهی پس از استخدام متوجه فرهنگ فراگیر جنسیت‌زدگی در آمازون شده است: «موضوع فقط محدود به یک نفر یا یک گروه نبود، واقعا همه جای شرکت می‌شد این مسئله را دید.» او مدعی است که مدیران آمازون به خاطر جنسیتش مدام با درخواست‌های ترفیع مقام او مخالفت می‌کردند و از این نظر میلیون‌ها دلار به او ضرر زده‌اند.

خانم وارنر می‌گوید همکاران مرد او به‌صورت مکرر وی را نادیده گرفته یا آزار می‌دادند. در یک مورد یکی از کارمندان مرد AWS وارنر را با اسامی شنیعی مثل «احمق» و «آدم بی‌اهمیت» خطاب کرده بود. با این حال، همین افراد بعدا به مقام‌های بالاتری که از وارنر دریغ شده بود، ترفیع پیدا کردند.

سیندی وارنر تنها کارمند سابق آمازون نیست که از رفتارهای نامناسب در محیط کار این شرکت شکایت کرده است. موسسه حقوقی پرونده او در حال حاضر پرونده پنج کارمند دیگر را هم در دست دارد که همگی ادعای جنسیت‌زدگی و نژادپرستی را علیه آمازون مطرح کرده‌اند.

وارنر می‌گوید به‌طور مستقیم به «اندی جاسی»، مدیرعامل آمازون نامه نوشت تا شرایط بغرنج خود را شرح دهد، ولی این نامه نادیده گرفته شد. آمازون می‌گوید مدیر بخش منابع انسانی شرکت در پاسخ به نامه وارنر از او خواسته بود تا با وکلای شرکت مکاتبه داشته باشد، چون روند مرسوم در زمان برقرار دعوی قضایی بدین ترتیب است.

او که هنوز به استخدام شرکت دیگری درنیامده، می‌ترسد دوباره با تجربه مشابهی در دنیای شرکت‌های فناوری روبرو شود: «پس از تجربه چیزی که من آن را یک زندگی شغلی پرماجرا توصیف می‌کنم، این اتفاقات مثل یک نمایش وحشتناک بود، و هر روز دوباره آن را زندگی می‌کنم. وقتی تجربه چنین اتفاقی را پشت سر می‌گذارید، همه‌چیز تغییر می‌کند و دیگر از خاطرتان فراموش نمی‌شود.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
مطالب پیشنهادی