ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نمونه اولیه دستکش هپتیکی متا اشیاء مجازی را لمس می‌‌کند

متا (فیسبوک سابق) نمونه اولیه دستکش هپتیکی را رونمایی کرده که برای لمس اشیاء در دنیای واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی ساخته شده است. متا می‌گوید هفت سال مشغول توسعه این محصول بوده و امیدوار ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۶ آبان ۱۴۰۰ | ۱۰:۴۵

متا (فیسبوک سابق) نمونه اولیه دستکش هپتیکی را رونمایی کرده که برای لمس اشیاء در دنیای واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی ساخته شده است. متا می‌گوید هفت سال مشغول توسعه این محصول بوده و امیدوار است که با کمک آن بتواند مرز بین دنیای واقعی و مجازی را کمتر کند.

این پروتوتایپ اساسا دستکشی است که می‌تواند دامنه‌ای از حس‌ها را در واکنش با اشیاء مجازی در دنیای واقعی برای کاربر شبیه‌سازی کند. این محصول ساخته واحد Reality Labs است که مدیر آن «شان کلر» می‌گوید: «ما از دستان‌مان برای ارتباط برقرار کردن با دیگران، یادگیری دنیا و انجام کارهای مختلف استفاده می‌کنیم. اگر بتوانیم تجربه کامل استفاده از دست را به دنیای واقعیت مجازی و افزوده بیاوریم، قادر به بهره‌گیری از یک عمر تجربه یادگیری حرکات مختلف خواهیم بود. با این کار، مردم می‌توانند اشیاء مجازی را درست مثل اشیاء واقعی لمس، احساس و دستکاری کنند، بی‌آن که لازم باشد روش جدیدی برای تعامل با این جهان بیاموزند.»

این دستکش از طریق موتورهای پلاستیکی کوچکی با قابلیت باد شدن به نام عملگر مکانیکی کار می‌کند. این موتورها در سرتاسر دستکش کار گذاشته شده‌اند و در واکنش با رفتارهای خاصی که در دنیای مجازی صورت می‌گیرد، عمل می‌کنند. در این سازوکار هوا با استفاده از ریزسیالات به درون عملگرها فرستاده می‌شود.

متا

فیسبوک امیدوار است که این عملگرها یک روز بتوانند در کنار فناوری ردیابی دست موقعیت دقیق دست فرد در محیط مجازی را شناسایی و در صورت تماس با اشیاء بازخوردهای لازم را ارائه کنند. متا پیش‌بینی می‌کند که دستکش آن‌ها در کاربردهای AR/VR به عنوان یک کنترلر عمل کرده و بازخورد هپتیکی لازم را به کاربر منتقل نماید.

با این حال، متا هنوز راه زیادی تا رسیدن به نسخه تجاری دستکش هپتیکی دارد و فعلا مشغول توسعه پردازنده ریزسیالی است که بتواند با عملگرها و فناوری ردیابی دست به خوبی کار کند. این شرکت همچنین سعی دارد تعاملات هپتیکی واقع‌گرایانه بسازد و دستکشی طراحی کند که برای دست همه کاربران مناسب باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی