ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

سازمان ملل توییت ایلان ماسک برای کمک به گرسنگان جهان را به چالش می‌کشد

 ایلان ماسک ادعا کرده بود اگر سازمان ملل ثابت کند با ۶ میلیارد دلار گرسنگی را در جهان برطرف می‌کند، سهام تسلا را می‌فروشد. برنامه جهانی غذا سازمان ملل (WFP) طرح اولیه‌ای تهیه کرده و ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۶ آبان ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

 ایلان ماسک ادعا کرده بود اگر سازمان ملل ثابت کند با ۶ میلیارد دلار گرسنگی را در جهان برطرف می‌کند، سهام تسلا را می‌فروشد. برنامه جهانی غذا سازمان ملل (WFP) طرح اولیه‌ای تهیه کرده و ادعای ایلان ماسک را به چالش کشیده است.

اوایل آبان‌ماه مدیر برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد (WFP)، «دیوید بیزلی» در مصاحبه‌ای گفته بود که افراد ثروتمند مانند ایلان ماسک با یکبار کمک مالی، می‌توانند به مشکل گرسنگی جهانی پایان دهند. ایلان ماسک مدیرعامل تسلا چنین گفته‌ای را به چالش کشید و خواهان اثبات چنین موضوعی شد. وی در توییتی اعلام کرد اگر سازمان ملل ثابت کند ۶ میلیارد دلار گرسنگی جهانی را رفع می‌کند، سهام تسلا را می‌فروشد.

دیوید بیزلی، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذای سازمان ملل، ماه گذشته به توییت اصلی ماسک پاسخ داد و نوشت «۶ میلیارد دلار قحطی جهان را حل نمی‌کند، اما از ناپایداری وابسته به جغرافیای سیاسی و مهاجرت جعلی جلوگیری می‌کند و ۴۲ میلیون نفر را در آستانه قحطی نجات خواهد داد.» او همچنین پیشنهاد ملاقات حضوری با ماسک را ارائه کرد تا نحوه خرج کردن این پول را به صورت دقیق توضیح دهد.

متاسفانه به نظر نمی‌رسد ماسک این پیشنهاد را پذیرفته باشد و در عوض روی گزارشی از سال ۲۰۱۵ در مورد سواستفاده جنسی از کودکان توسط نیروهای حافظ صلح سازمان ملل تمرکز کرده و هزینه‌های برنامه جهانی غذا را به باد انتقاد گرفته است.

با این وجود، بیزلی منصرف نشد و در توییت دیگری نوشت:

بحران گرسنگی بی سابقه است. ما آماده هستیم تا با شما و هر کس دیگری که در مورد نجات جان انسان‌ها جدی است صحبت کنیم. درخواست ۶.۶ میلیارد دلار برای جلوگیری از قحطی در سال ۲۰۲۲ را داریم.

طرح برنامه جهانی غذای سازمان ملل که در تاریخ ۳ نوامبر منتشر شد، ۳.۵ میلیارد دلار برای تحویل غذا، ۲ میلیارد دلار برای کوپن های نقدی و غذا، ۷۰۰ میلیون دلار برای طراحی و مدیریت برنامه های خاص کشور و ۴۰۰ میلیون دلار برای مدیریت و پاسخگویی جهانی اختصاص داده است.

به گفته این سازمان، ۶.۶ میلیارد دلار مورد نیاز با در اختیار قرار دادن یک وعده غذایی در روز، فراهم کردن غذای اولیه مورد نیاز برای زنده ماند و هزینه ۰.۴۳ دلار آمریکا برای هر نفر در روز، به طور متوسط به ۴۲ میلیون نفر از افرادی که که در ۴۳ کشور جهان بیشترین نیاز را دارند کمک خواهد کرد و از خطر قحطی نیز جلوگیری می‌کند.

همچنین این مبلغ ۵.۵ میلیون نفر از افراد طبقه بندی شده مشابه در افغانستان، ۵.۱۰۵ میلیون نفر در یمن، ۴.۷۳۳ میلیون نفر در اتیوپی و ۱۹.۹۶۱ میلیون نفر در ۳۹ کشور دیگر را تغذیه می‌کند. یعنی در طول یک سال کامل نیاز ۴۲.۰۲۸ میلیون نفر تامین خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی