ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وسترن دیجیتال از دو هارد ۲۰ ترابایتی جدید با فناوری OptiNAND رونمایی کرد

وسترن دیجیتال از دو هارد HDD جدید ۲۰ ترابایتی رونمایی کرده که Ultrastar DC HC560 و WD Gold HDD نام دارند و از فناوری OptiNAND این شرکت استفاده می‌کنند. اندازه هر دو هارد همان اندازه ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۶ آبان ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

وسترن دیجیتال از دو هارد HDD جدید ۲۰ ترابایتی رونمایی کرده که Ultrastar DC HC560 و WD Gold HDD نام دارند و از فناوری OptiNAND این شرکت استفاده می‌کنند. اندازه هر دو هارد همان اندازه استاندارد ۳.۵ اینچی است.

وسترن دیجیتال در OptiNAND دو فناوری INAND UFS و EFD را در کنار دیسک‌های چرخشی مرسوم به کار برده تا از طریق ۹ پلاتر (یا دیسک) که هر کدام ۲.۲ ترابایت ظرفیت دارند به مجموع ظرفیت ۲۰ ترابایت دست پیدا کند. به‌علاوه، این دو محصول از فناوری ثبت مغناطیسی اطلاعات با کمک انرژی (EAMR) و HelioSeal استفاده می‌کنند که پسار هوا را در پلاترها کاهش می‌دهد.

اگرچه اکثر کامپیوترهای شخصی امروزی به استفاده از درایوهای SSD روی آورده‌اند، ولی خیلی از کاربران همچنان از درایوهای HDD استفاده می‌کنند چون قیمت پایین‌تری دارند. با این حال، محصولات جدید وسترن دیجیتال احتمالا کاربرد متفاوتی خواهند داشت. Ultrastar DC HC560 به احتمال زیاد توسط سرویس‌دهندگان خدمات ابری، سرورهای کسب و کارهای کوچک، سیستم‌های حفظ امنیت شرکت‌ها و دستگاه‌های NAS به کار گرفته می‌شود. WD Gold HDD نیز برای شرکت‌های تجاری که در بازه‌های زمانی بلند مدت بارهای کاری سنگینی دارند، استفاده خواهد شد.

هارد ۲۰ ترابایتی WD Gold HDD با قیمت ۶۷۹ دلار فروخته می‌شود اما وسترن دیجیتال هنوز قیمتی برای Ultrastar DC HC560 اعلام نکرده است. با این حال، نسل قبلی این محصول با نام Ultrastar DC HC550 با قیمتی در حدود ۴۰۰ دلار موجود است و ۱۸ ترابایت ظرفیت دارد.

مدیر فناوری وسترن دیجیتال قبلا درباره فناوری OptiNAND گفته بود: «ما در سال ۲۰۱۳ با HelioSeal همه چیز را تغییر دادیم و اولین شرکتی بودیم که در سال ۲۰۱۹ هاردهای HDD مبتنی بر انرژی را در حجم گسترده تولید کردیم و دوباره می‌خواهیم با فناوری OptiNAND پیشتاز بازار باشیم. در شرایطی که منتظر عرضه فناوری ePMR HDD با ظرفیت ۵۰ ترابایت در نیمه دوم دهه هستیم، این معماری جای پای فناوری‌های HDD ما را برای چند نسل محکم خواهد کرد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی