ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

خودرو برقی اپل با تراشه اختصاصی احتمالا ۲۰۲۵ معرفی می‌شود

به گزارش بلومبرگ، اپل فرآیندهای اصلی جهت توسعه چیپ اختصاصی خودروی برقی خود را به پایان رسانده و احتمالا سال ۲۰۲۵ شاهد رونمایی از آن خواهیم بود. پروژه خودرو برقی اپل که از مدت‌ها شایعاتی ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۸ آبان ۱۴۰۰ | ۰۹:۴۵

به گزارش بلومبرگ، اپل فرآیندهای اصلی جهت توسعه چیپ اختصاصی خودروی برقی خود را به پایان رسانده و احتمالا سال ۲۰۲۵ شاهد رونمایی از آن خواهیم بود.

پروژه خودرو برقی اپل که از مدت‌ها شایعاتی درباره آن شنیده می‌شود در طول توسعه خود با مشکلاتی مواجه شده است، اما اکنون به نظر می‌رسد غول فناوری خط مشی پروژه خود را تثبیت کرده است که این امر منجر به تولید اولین خودرو برقی خودران اپل تا سال ۲۰۲۵ می‌شود.

مارک گورمن از بلومبرگ گزارش می‌دهد که اپل بسیاری از کارهای اصلی برای توسعه پردازنده جدید را به پایان رسانده که قرار است خط تولید پروژه خودرو برقی این شرکت با نام رمز Titan را تامین کند.

خودرو برقی

ظاهرا این تراشه توسط تیم سیلیکون اپل طراحی شده است و گورمن از آن به عنوان «پیشرفته‌ترین جزء» یاد کرده که تاکنون برای این پروژه توسعه داده شده است. بر اساس این گزارش، ظاهرا غول فناوری مستقر در کوپرتینو آماده می‌شود تا این تراشه را در خودروهای آزمایشی خود تست کند و امیدوار است تا خودرو ایمن‌ترین نسبت به نمونه‌های تسلا و وایمو تولید کند.

اکنون هدف پروژه تایتان، پس از تغییرات بنیادین متعدد، ایجاد یک خودروی خودگردان است که فرمان ندارد. گفته می‌شود فضای داخلی خودرو برقی اپل جادار و بزرگ خواهد بود و بیشتر شبیه چیدمان صندلی‌های لیموزینی است که استارتاپ خودرو برقی Canoo در نمونه‌های اولیه نشان داده است. همچنین یک نمایشگر لمسی بزرگ مانند آی‌پد در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت که رابط کاربری مشابه iOS را اجرا می‌کند.

با این وجود به نظر می‌رسد مدل کسب و کار اپل هنوز مشخص نشده است. غول فناوری قصد رقابت با شرکت‌های دیگری مانند اوبر، وایمو و Lyft را در نظر گرفته است اما گورمن در گزارش خود عنوان می‌کند که «سناریوی محتمل‌تر» این است که اپل خودروهای خود را مستقیما به مشتریان بفروشد.

ظاهرا اپل قصد توسعه کابل شارژ اختصاصی خودروهای برقی خود را ندارد. در عوض قصد دارد که خودرو خود را با «سیستم شارژ ترکیبی» یا CSS سازگار کند که این امر امکان شارژ خودرو را در اکثر ایستگاه‌های شارژ عمومی ممکن می‌کند.

در حالی که از تابستان گزارش‌هایی از همکاری اپل و تویوتا برای ساخت خودرو برقی شنیده می‌شد، در نهایت تصمیم بر این شد که اپل تولید خودرو برقی را بدون کمک شرکت دیگری پیش ببرد. اکنون به نظر می‌رسد پروژه اپل یک پله دیگر به توسعه نهایی خود نزدیک‌تر شده و باید منتظر جزئیات بیشتری درباره آن باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
مطالب پیشنهادی