ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تسلا مدل ۲
خودرو

قطعی اپلیکیشن تسلا مانع از دسترسی افراد به خودروهای این شرکت شد

با قطعی سرور و اپلیکیشن تسلا، بسیاری از کاربران امکان ورود به خودروهای خود را از دست دادند. با این حال، اکنون به نظر می‌رسد که مشکل در حال برطرف شدن است و شماری از ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۹ آبان ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۴

با قطعی سرور و اپلیکیشن تسلا، بسیاری از کاربران امکان ورود به خودروهای خود را از دست دادند. با این حال، اکنون به نظر می‌رسد که مشکل در حال برطرف شدن است و شماری از کاربران توانسته‌اند دوباره به خودروهای خود دسترسی پیدا کنند.

اپلیکیشن تسلا به عنوان سوییچ خودروهای این شرکت عمل می‌کند و قابلیت‌های متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این اپلیکیشن از روز گذشته ابتدا در آمریکا و کانادا دچار قطعی شد و بعد شمار بیشتری از کاربران جهانی از قطعی آن خبر دادند. در نتیجه، خیلی از دارندگان اتومبیل‌های تسلا نمی‌توانستند از خودروی خود استفاده کنند.

این مشکل به دنبال انتشار یک به‌روزرسانی جدید برای اپلیکیشن تسلا به وجود آمد. یک منبع آگاه به ماجرا می‌گوید تسلا با قابلیت‌های جدیدی که برای خرید محصولات خود ارائه کرده، به مشکل برخورده است. قطعی سیستم‌های تسلا به ندرت اتفاق می‌افتد اما در گذشته هم نمونه‌های مشابهی داشته است. این شرکت در سپتامبر سال ۲۰۲۰ با قطعی کامل سرورها و سیستم‌های داخلی خود روبرو شد. این قطعی چند ساعت طول کشید و بسیاری از کاربران را دچار مشکل کرد.

ساعاتی پیش مدیرعامل تسلا در پاسخ به توییتی که از قطعی اپلیکیشن این شرکت خبر داده بود، نوشت: «اپلیکیشن تسلا حالا باید در حال آنلاین شدن باشد.» وب‌سایت Downdetector نشان می‌دهد که حدود ۵۰۰ کاربر در حوالی ۰۱:۱۰ بامداد امروز از قطعی اپلیکیشن خود خبر داده بودند.

ماسک در ادامه افزود: «از کاربران عذرخواهی می‌کنم، تدابیری را به کار خواهیم گرفت تا مطمئن شویم که چنین مشکلی دوباره تکرار نمی‌شود.»

عدم دسترسی به خودرو در صورت قطعی سرور و از کار افتادن اپلیکیشن مشکلی است که با توجه به گرایش گسترده شرکت‌ها به سمت استفاده از سرویس‌های ابری می‌تواند به یک مسئله فراگیر تبدیل شود. ولی حتی در همین مورد هم اگر کاربران کلید فیزیکی خود را در دست داشتند، می‌توانستند از اتومبیل‌شان استفاده کنند. پس ضروری است که برای موارد این چنینی راهکارهای جایگزین وجود داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • J.A.R.V.I.S
    J.A.R.V.I.S | ۲۹ آبان ۱۴۰۰

    ماسک در ادامه افزود: «از کاربران عذرخواهی می‌کنم، تدابیری را به کار خواهیم گرفت تا مطمئن شویم که چنین مشکلی دوباره تکرار نمی‌شود.»
    ----------------------------------------این جمله رو به خاطر بسپارید اگه شخص گروه ملت و کشوری بخواد واقعا پیشرفت کنه راه کارش خیلی ساده جمله بالا هست.
    مشکلات اجتناب ناپذیره اما نکته اینه که شما درس بگیرید و نگذارید دوباره بوجود بیاد

مطالب پیشنهادی