ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

کانسپت ب‌ام‌و XM در آستانه رونمایی؛ بی‌اعتنایی باواریایی‌ها به انتقادات

در ماه‌های اخیر ب‌ام‌و بخاطر رویه جدیدی که در رابطه با سبک طراحی جلوپنجره محصولات خود اتخاذ کرده، با انتقادهای سنگینی مواجه شده است. اما ظاهرا این شرکت بر ادامه این رویه مصر بوده و ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۹ آبان ۱۴۰۰ | ۱۱:۱۵

در ماه‌های اخیر ب‌ام‌و بخاطر رویه جدیدی که در رابطه با سبک طراحی جلوپنجره محصولات خود اتخاذ کرده، با انتقادهای سنگینی مواجه شده است. اما ظاهرا این شرکت بر ادامه این رویه مصر بوده و قصدی برای ترک کردن آن ندارد! این شرکت اخیرا با انتشار تیزری از معرفی یک شاسی‌بلند مفهومی با نام XM در آینده نزدیک خبر داده، این تیزر گویای آنست جلوپنجره مفهومی جدید بسیار حجیم بوده و می‌توان آن را جزو عجیب‌ترین‌های تاریخ کمپانی ب‌ام‌و دانست.

باواریایی‌ها از عباراتی چون «عملکرد بالا»، «برقی شده» و «رونمایی در آینده نزدیک» در تیزر خود استفاده کرده‌اند. همچنین آنها افزوده‌اند این کانسپت احتمالا در همایش Art Basel که بین 2 لی 4 دسامبر در میامی بیچ فلوریدا برگزار خواهد شد، در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

پیش‌بینی می‌شود کانسپت ب‌ام‌و XM پیش‌نمایشی از شاسی‌بلند جدید کمپانی باشد که در نقش یک مدل پرچمدار ظاهر خواهد شد. قبل از این مشخص بود که ب‌ام‌و در حال کار روی یک شاسی‌بلند درشت‌اندام با نام X8 است. از آنجایی که برند پرطرفدار آلمانی هر دو نام XM و X8 را ثبت تجاری کرده، احتمال می‌رود این دو مدل هر دو عضو یک سری باشند، با این تفاوت که نسخه مزین به نشان M طبق روال مرسوم، قدرتمندترین و اسپرت‌ترین عضو خواهد بود.

تیزر ب‌ام‌و شامل فقط یک تصویر مبهم از نمای روبروست، اما با این حال می‌توان به برخی جزئیات دیگر پی برد. فارغ از جلوپنجره عجیب و غریب که این بار اضلاع بیشتر و زوایای تیزتری پیدا کرده، چراغ‌های کوچک و باریک، سپر عضلانی و برآمدگی‌های کاپوت از ویژگی‌هایی هستند که با دقت در تصویر آشکار می‌شوند. کانسپت XM دو چراغ نیز روی سقف خود خواهد داشت که به احتمال زیاد تزئینی بوده و در نسخه تولید انبوه، حذف خواهند شد.

مساله حائز اهمیت اینکه تصاویر جاسوسی شکار شده از X8، نشان می‌دهند این خودرو چراغ‌های دو تکه دارد، اما در کانسپت XM ظاهرا خبری از چنین ساختاری نخواهد بود. علاوه‌بر این، XM شکاف‌هایی روی کاپوت و در نزدیکی ستون A دارد که در تصاویر جاسوسی X8 مشابه آن دیده نشده است.

گفته می‌شود نسخه نهایی XM با یک پیشرانه هیبریدی تولید خواهد شد. این پیشرانه ترکیبی از همان موتور معروف 4.4 لیتری V8 توئین توربو و یک موتور الکتریکی 200 اسب بخاری بوده و در مجموع 750 اسب بخار قدرت دارد. بر اساس برخی شایعات، کانسپت ب‌ام‌و XM در روز 29 نوامبر رونمایی می‌شود، در صورت صحت این شایعات، برای آشنایی با آورده جدید باواریایی‌ها زیاد منتظر نخواهیم ماند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • حسین طاهری
    حسین طاهری | ۲۹ آبان ۱۴۰۰

    BMW قبلا برای طراحی از کوسه الهام می‌گرفت الان ظاهرا از اسب آبی کپی کرده:)

مطالب پیشنهادی