ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آلفابت از نمونه اولیه ربات‌های خود برای تمیز کردن دفاتر گوگل استفاده می‌کند

آلفابت اعلام کرده تیم مهندسان پروژه Robots Everyday که برای ساخت «ربات‌های همه منظوره» تلاش می‌کند، برخی از نمونه‌های اولیه خود را به محوطه دفاتر گوگل منتقل کرده تا وظایف سبکی مانند تمیز کردن میز ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳۰ آبان ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰

آلفابت اعلام کرده تیم مهندسان پروژه Robots Everyday که برای ساخت «ربات‌های همه منظوره» تلاش می‌کند، برخی از نمونه‌های اولیه خود را به محوطه دفاتر گوگل منتقل کرده تا وظایف سبکی مانند تمیز کردن میز و دسته‌بندی زباله‌ها را انجام دهند.

«هانس پیتر برندمو»، مدیر ارشد این پروژه در پست وبلاگ آلفابت نوشت:

«ما اکنون در حال کار با بیش از ۱۰۰ نمونه اولیه ربات هستیم که به طور مستقل طیف وسیعی از وظایف مفید را در اطراف دفاتر ما انجام می‌دهند. این ربات‌ها علاوه بر مرتب کردن زباله‌ها، می‌توانند با مجهز شدن به گیره میزها را پاک کنند و می‌توانند باز کردن درها را نیز یاد بگیرند.»

آلفابت همچنین در این پست تصاویر متحرکی از ربات‌های خود منتشر کرده که با سرعت نسبتا آرامی در حال انجام وظایف تعیین شده خود هستند.

ربات‌های مورد بحث اساسا بازوهایی هستند که روی یک چرخ قرار گرفته‌اند و یک گیره چند منظوره در انتهای بازوی انعطاف‌پذیر آن‌ها وجود دارد که به مرکز ربات متصل است. در بالاترین نقطه آن نیز یک سر وجود دارد که شامل چندین دوربین و سنسور می‌شود تا به بینایی ربات کمک کند. همچنین چیزی شبیه به یک واحد LiDAR در حال چرخش در کنار آن به چشم می‌خورد که احتمالا برای تعیین مسیر طراحی شده است.

همانطور که برندمو توضیح می‌دهد، این ربات‌ها اولین بار زمانی که آلفابت در سال ۲۰۱۹ تیم Robots Everyday را معرفی کرد، در حال دسته‌بندی مواد بازیافتی بودند. وعده بزرگی که توسط این شرکت (و همچنین بسیاری از استارتاپ‌های دیگر) داده شده، این است که یادگیری ماشینی در نهایت باعث می‌شود تا ربات‌ها در محیط‌های «بدون ساختار یکسان» مانند خانه‌ها و دفاتر مشغول به کار شوند.

در حال حاضر، ربات‌هایی تولید می‌شوند که می‌توانند در کارخانه‌ها کارهای تکراری را انجام دهند، اما ساخت ربات‌هایی با وظایف ساده‌تر مانند تمیز کردن آشپزخانه یا تا کردن لباس‌های شسته شده، هنوز به زمان بیشتری نیاز دارد، زیرا ساخت این دسته از ماشین‌ها بسیار دشوار است. با این وجود، آلفابت قصد دارد این مشکل را برطرف کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی