ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واکسن کرونا فایزر
علمی

فایزر از اثربخشی بلندمدت واکسن کرونای خود در گروه سنی نوجوانان خبر داد

شرکت فایزر در اطلاعیه جدیدی اعلام کرده که بر اساس نتایج تحقیقات آن‌ها، واکسن کرونای این شرکت در بلندمدت روی نوجوانان گروه سنی ۱۲ تا ۱۵ سال موثر بوده و خطری ایجاد نکرده است. فایزر ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱ آذر ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

شرکت فایزر در اطلاعیه جدیدی اعلام کرده که بر اساس نتایج تحقیقات آن‌ها، واکسن کرونای این شرکت در بلندمدت روی نوجوانان گروه سنی ۱۲ تا ۱۵ سال موثر بوده و خطری ایجاد نکرده است.

فایزر در اطلاعیه‌ای در وب‌سایت رسمی خود می‌گوید به دنبال بررسی‌هایی که در طول یک بازه زمانی چهار ماهه پس از تزریق دو دوز واکسن این شرکت به نوجوانان انجام گرفته، متوجه شده که این واکسن در جلوگیری از کووید-۱۹ صد درصد موثر بوده و هیچ عوارض جانبی به‌خصوصی نداشته است.

فایزر با کمک این مطالعه می‌تواند برای دریافت مجوز کامل واکسن خود برای گروه سنی نوجوانان اقدام کند. این شرکت احتمالا به زودی درخواست خود را در آمریکا و سایر کشورها ثبت خواهد کرد. آن‌ها به دنبال دریافت مجوز کامل برای ۳۰ میکروگرم از واکسن کرونا برای افراد ۱۲ سال به بالا هستند.

«آلبرت بورلا» مدیرعامل فایزر می‌گوید: «با تلاش دنباله‌دار جامعه بهداشت جهانی برای افزایش شمار افراد واکسینه در سراسر دنیا، این اطلاعات اعتماد به ایمنی و اثربخشی واکسن ما در نوجوانان را بیشتر می‌کند. این مسئله به خصوص با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در این گروه سنی در برخی مناطق بسیار مهم است…بسیار مشتاقیم که این داده‌ها را با FDA و سایر رگولاتورها به اشتراک بگذاریم.»

«اوگور شاهین» مدیرعامل بیون‌تک نیز در این باره توضیح داد: «افزایش حجم داده‌هایی که تاکنون از مطالعات بالینی و بررسی‌های جهان واقعی گرد آمده، اثربخشی قوی و ایمنی مطلوب واکسن کووید-۱۹ ما در گروه سنی نوجوانان و بزرگسالان را تایید می‌کند.»

سازمان غذا و داروی آمریکا در ماه اردیبهشت امسال مجوز مصرف اضطراری واکسن فایزر برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۵ سال را صادر کرد. این سازمان پیش‌تر در ماه اوت به این واکسن مجوز کامل داده و به همه افراد بالای ۱۶ سال توصیه کرده بود که برای جلوگیری از نمونه‌های وخیم کووید-۱۹ واکسن تولید فایزر و بیون‌تک را بزنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی