ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایموجی‌های جدید مایکروسافت به‌صورت دو بعدی برای ویندوز ۱۱ منتشر شدند

مایکروسافت ایموجی‌های جدید خود را که با سبک Fluent طراحی شده‌اند، از طریق یک به‌روزرسانی جدید برای ویندوز ۱۱ منتشر کرد. ولی این ایموجی‌ها آن‌طور که قبلا به کاربران وعده داده شده بود، حالت سه ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲ آذر ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

مایکروسافت ایموجی‌های جدید خود را که با سبک Fluent طراحی شده‌اند، از طریق یک به‌روزرسانی جدید برای ویندوز ۱۱ منتشر کرد. ولی این ایموجی‌ها آن‌طور که قبلا به کاربران وعده داده شده بود، حالت سه بعدی ندارند و کاملا دو بعدی هستند.

ایموجی‌های جدید ویندوز ۱۱ شامل چندین و چند ایموجی تازه از جمله بازگشت ایموجی Clippy می‌شود. مایکروسافت در این آپدیت ایموجی استاندارد گیره کاغذ را با کاراکتر Clippy تعویض کرده است. ایموجی‌های ویندوز ۱۱ در مجموع رنگ‌های روشن‌تر و جذاب‌تری دارند اما دو بعدی و تخت هستند.

مایکروسافت که قبلا وعده داده بود ایموجی‌های جدیدش را در حالت سه بعدی عرضه می‌کند، حالا دیروز پست قبلی خود را به‌روز کرده و نوشته است: «سبک جدید طراحی ایموجی‌ها فقط برای ویندوز ۱۱ و در حالت دو بعدی عرضه می‌شوند.» بنابراین کاربران ویندوز ۱۰ فقط به همان طراحی قدیمی ایموجی‌ها دسترسی خواهند داشت.

در حال حاضر نمی‌دانیم چه سرنوشتی در انتظار ایموجی‌های سه بعدی است که قبلا از سوی مایکروسافت به نمایش گذاشته شده بودند. آیا این امکان وجود دارد که یک روز این ایموجی‌ها را در ویندوز ۱۱ ببینیم؟ فعلا پاسخی در دست نیست. حذف ایموجی‌های سه بعدی می‌تواند به محدودیت فنی قالب فونت رنگی مایکروسافت مربوط باشد که این شرکت از آن برای نمایش ایموجی‌ها در ویندوز استفاده می‌کند. اپل در سیستم عامل خود از قالب بیت‌مپ بهره می‌گیرد، اما مایکروسافت از قالب وکتور استفاده می‌کند که مقیاس‌پذیری بسیار بیشتری دارد و اگر ایموجی‌ها تخت باشند، حجم بسیار کمتری اشغال می‌کند.

البته همچنان می‌توانیم امیدوار باشیم که نسخه سه بعدی و متحرک این ایموجی‌ها در محصولاتی مثل مایکروسافت تیمز ارائه شوند، ولی این طراحی در حال حاضر در دسترس نیست و برای استفاده از مدل دو بعدی این ایموجی‌ها باید نسخه جدید ویندوز را نصب کنید. مایکروسافت به وضوح اعلام کرده که قصد ندارد ایموجی‌های جدیدش را به ویندوز ۱۰ بیاورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی