ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

گزارش مالی فصل سوم ۲۰۲۱ شیائومی منتشر شد: عملکرد پایین‌تر از انتظار

شیائومی در فصل سوم ۲۰۲۱ نتوانست آنطور که انتظار می‌رفت به فروش خوبی دست پیدا کند و درآمد این شرکت تنها رشد ۸.۲ درصدی را تجربه کرد. در حالی که تحلیلگران بازار انتظار عملکرد بهتری ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲ آذر ۱۴۰۰ | ۲۰:۰۰

شیائومی در فصل سوم ۲۰۲۱ نتوانست آنطور که انتظار می‌رفت به فروش خوبی دست پیدا کند و درآمد این شرکت تنها رشد ۸.۲ درصدی را تجربه کرد. در حالی که تحلیلگران بازار انتظار عملکرد بهتری را داشتند، شیائومی فروش ۱۲.۲۲ میلیارد دلاری را در کارنامه خود ثبت کرد.

در واقع گزارش مالی این شرکت نشان می‌دهد شیائومی علی‌رغم برآوردهای انجام شده مبنی بر کسب سود ۵.۱۵ میلیارد یوانی (۰.۸۱ میلیارد دلار) در فصل سوم ۲۰۲۱، سود کمتری معادل ۵.۰۹ میلیارد یوان (۰.۸۰ میلیارد دلار) را به دست آورده است. با وجودی که سود خالص این بازه زمانی ۲۵.۴ درصد و سود ناخالص ۴۰.۰۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته، اما تحلیلگران انتظار بیشتری داشتند.

گزارش مالی این شرکت از فروش ۷۸.۰۶ میلیارد یوانی (۱۲.۲۲ میلیارد دلار) خبر می‌دهد. در صورتی که تحلیلگران بازار و براساس داده‌های Refinitiv انتظار می‌رفت این شرکت به فروش ۷۹.۲۰ میلیارد یوانی (۱۲.۳۷ میلیارد دلار) دست پیدا کند.

در واقع درآمد حاصل از بخش گوشی‌های هوشمند شیائومی تنها ۰.۴ درصد رشد داشته و به ۴۷.۸ میلیارد یوان افزایش یافته است. به گزارش شرکت تحقیقاتی کانالیس، آمار کلی فروش گوشی‌های هوشمند در چین ۵ درصد کاهش یافته است.

پس از عقب نشینی هواوی در بازار موبایل به دلیل تحریم‌های آمریکا، شیائومی توانست به سهم بازار بیشتری دست پیدا کند. اما این شرکت نتوانست به اندازه سایر رقبای خود یعنی اوپو و ویوو رشد کند. آنر توانست در سه ماهه سوم سال جاری میلادی به سومین شرکت تولیدکننده گوشی‌های هوشمند چین از نظر سهم بازار تبدیل شود.

به گزارش کانالیس، میزان فروش شیائومی در چین طی فصل سوم ۲۰۲۱ در حدود ۴ درصد افزایش یافته است. این خبر در حالی منتشر می‌شود که اواخر ماه اکتبر، شیائومی اعلام کرد با راه‌اندازی ۱۰ هزار فروشگاه،‌ قصد دارد آمار فروش خود را طی دو تا سه سال آینده سه برابر کند.

گفتنی است تعداد کاربران فعال جهانی MIUI طی بازه زمانی ۳۰ روزه از مرز ۵۰۰ میلیون کاربر نیز فراتر رفته که نقطه عطف دیگری برای استراتژی شیائومی محسوب می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی