ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

ایلان ماسک ۱ میلیارد دلار دیگر از سهام خود در تسلا را فروخت

ایلان ماسک ۹۳۴ هزار سهم دیگر از تسلا را واگذار کرد. با این فروش جدید، از زمان برگزاری نظرسنجی فروش سهام تسلا در تاریخ ۱۵ آبان تاکنون، ۹.۲ میلیون سهم به ارزش ۹.۹ میلیارد دلار ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳ آذر ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

ایلان ماسک ۹۳۴ هزار سهم دیگر از تسلا را واگذار کرد. با این فروش جدید، از زمان برگزاری نظرسنجی فروش سهام تسلا در تاریخ ۱۵ آبان تاکنون، ۹.۲ میلیون سهم به ارزش ۹.۹ میلیارد دلار توسط ماسک فروخته شده است. در آن نظرسنجی اکثریت شرکت‌کنندگان اعلام کردند که با فروش ۱۰ درصد از سهام ماسک در تسلا موافق‌ هستند.

اطلاعات ثبت شده در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نشان می‌دهد که مدیرعامل تسلا ۹۳۴,۰۹۱ سهم دیگر به ارزش ۱.۰۵ میلیارد دلار را فروخته است. ایلان ماسک سه‌شنبه هفته پیش هم ۹۳۴,۰۹۱ سهم از سهام تسلا را فروخته بود تا تعهدات مالیاتی خود را انجام دهد.

تسلا در سال ۲۰۱۲ پاداشی به ایلان ماسک اعطا کرد تا بتواند ۲۲.۸ میلیون سهم این شرکت را با قیمت ۶.۲۴ دلار به ازای هر سهم خریداری کند. این قرارداد سال آینده منقضی می‌شود و ماسک فرصت محدودی دارد تا خرید خود را انجام دهد.

قیمت هر سهم تسلا در حال حاضر حدود ۱۱۰۰ دلار است، بنابراین فعال‌سازی این قرارداد منفعت مالی بسیار زیادی برای ثروتمندترین فرد دنیا خواهد داشت. ولی ماسک با انجام این کار باید مالیات مابه‌التفاوت قیمت سهم در بازه زمانی سال ۲۰۱۲ و ۲۰۲۱ را با نرخی بالغ بر ۵۰ درصد پرداخت کند. بر اساس محاسبات CNBC، رقم مالیات او چیزی در حدود ۱۵ میلیارد دلار خواهد بود.

مدیرعامل تسلا برای پرداخت این مالیات هنگفت نیاز به پول نقد دارد و این سرمایه را از طریق فروش سهام خود تامین خواهد کرد. سهام تسلا دیروز یک افت ۴.۴ درصدی را پشت سر گذاشت و حالا باید منتظر باشیم تا ببینیم واکنش معامله‌گران در روز جاری نسبت به این خبر چه خواهد بود. ارزش بازار تسلا در حال حاضر ۱.۱ تریلیون دلار برآورد می‌شود.

ایلان ماسک همچنان با دارایی هنگفت ۲۹۶ میلیارد دلاری در جایگاه ثروتمندترین فرد دنیا جا خوش کرده و بعید به نظر می‌رسد که به این زودی‌ها این جایگاه را رها کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی