ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

نتیجه تست بی ام و M4 بر روی داینامومتر قدرتی فراتر از اعداد رسمی کمپانی

نسل جدید بی ام و M3 و بی ام و M4 به سبب طراحی خاص خود پر حاشیه ترین محصولات اسپرت اخیر بازار خودرو جهان است اما فارغ از مباحث طراحی٬‌قدرت اعلامی نسل‌های جدید خودروهای ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۴ آذر ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

نسل جدید بی ام و M3 و بی ام و M4 به سبب طراحی خاص خود پر حاشیه ترین محصولات اسپرت اخیر بازار خودرو جهان است اما فارغ از مباحث طراحی٬‌قدرت اعلامی نسل‌های جدید خودروهای ب ام و نیز همواره حاشیه ساز بوده‌٬‌ چرا که در بسیاری مدل‌ها شاهد ارائه قدرت‌های بیشتر از اعداد رسمی اعلامی توسط کمپانی هستیم که در مورد مدل جدید M4 نیز صادق است.

در جدیدترین بررسی صورت گرفته یک تامین کننده قطعات افترمارکت در ایلینویز با قرار دادن نسل جدید M4 بر روی داینامومتر قدرت موتور آن را سنجیده است و اعداد بدست آمده به شدت شما را شگفت زده خواهد کرد.

موتور 6 سیلندر خطی 3 لیتری مجهز به 2 توربوشارژر با کد S58 در مدل پایه توانایی تولید 473 اسب بخار قدرت بر روی میل لنگ دارد و حداکثر قدرت در مدل کامپتیشن به 503 اسب بخار می‌رسد.

در نتیجه قرار دادن M4 مدل پایه حداکثر قدرت بر روی چرخ برابر با 464 اسب بخار اندازه گیری شده است و حداکثر گشتاور اندازه گیری شده بر روی چرخ نیز برابر با 553 نیوتن متر است.

به طور معمول در حدود 15 درصد تلفات مکانیکی و گرمایی در حین انتقال قدرت به چرخ ها صورت می‌گیرد که با اندازه گیری این عدد قدرت نهایی موتور بر روی میل لنگ بربر با 547 اسب بخار و حداکثر گشتاور برابر با 651 نیوتن متر است.

در نتیجه مدل پایه نسل جدید بی ام و M3 و M4 حتی قدرت بیشتری به نسبت مدل کامپتیشن تولید می‌کند و در حال حاضر مشخص نیست قدرت واقعی مدل کامپتیشن به چه مقدار برآورد می‌شود اما دست یابی به رقمی در حدود ۶۰۰ اسب بخار چندان دور از ذهن نیست.

از آنجا که این مدل صفر کیلومتر بوده و فرصت زیادی برای دوره آب بندی نداشته است تحت بیشترین فشار ممکن قرار نگرفته است و به احتمال زیاد توانایی تولید قدرت بیشتر را نیز دارد.

بی ام اخیرا مدل سقف تاشو M4 و مدل واگن M3 را نیز عرضه کرده‌است و به زودی مدل های قدرتمندتر این نسل از جمله مدل CSL و GTS را معرفی خواهد کرد.

از دیگر پروژه های بی ام و نیز می‌توان به کار بر روی نسل جدید سری 2 و مدل پرطرفدار و محبوب M2 اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی