ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

خودروساز ویتنامی VinFast با دو محصول برقی وارد بازار آمریکا می‌شود

آمریکا از نظر میزان فروش، دومین بازار بزرگ خودرویی جهان پس از چین محسوب می‎‌شود. به همین جهت این بازار از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و تمامی شرکت‌های مطرح به دنبال تصاحب سهمی از ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۴ آذر ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

آمریکا از نظر میزان فروش، دومین بازار بزرگ خودرویی جهان پس از چین محسوب می‎‌شود. به همین جهت این بازار از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و تمامی شرکت‌های مطرح به دنبال تصاحب سهمی از آن هستند. جدیدترین شرکتی که قصد ورود به این بازار پرسود را دارد، برندی از ویتنام است. این برند وینفست (VinFast) نام دارد و با رونمایی از دو شاسی‌بلند برقی در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس تمایل خود را برای ورود به آمریکا نشان داده است.

وینفست در نظر دارد با صرف 200 میلیون دلار و بهره‌مندی از معافیت مالیاتی 20.5 میلیون دلاری، مقری را در ایالات متحده راه‌اندازی کند. این مقر با مساحت تقریبی 1400 متر مربع در ناحیه پلایا ویستای لس‌آنجلس تاسیس خواهد شد. گفته می‌شود این مقر برای بیش از 400 نفر اشتغال‌زایی کرده و دو مدل VF e35 و VF e36 در آنجا مونتاژ خواهند شد.

شاسی‌بلند یا به عبارت بهتر کراس‌اوور VF e35، برای رقابت با مدل‌هایی چون تسلا مدل Y، هیوندای آیونیک 5 و فولکس واگن ID.4 طراحی و تولید شده است. این کراس‌اوور ویتنامی توسط پینینفارینا طراحی شده و چهره جذاب و بروزی دارد. شاید بتوان چراغ‌های جلوی دو تکه را شاخص‌ترین ویژگی VF e35 دانست. این چراغ‌ها از طریق یک نوار LED باریک به جلوپنجره خیلی کوچک که میزبان لوگوی وینفست است، متصل می‌شوند.

عادت کرده‌ایم این روزها اکثر مدل‌های جدید را با چراغ‌های عقب سرتاسری ببینیم. این مساله درباره وینفست VF e35 نیز صادق است و چراغ‌های عقب آن در قسمت میانی، جایی که لوگوی V قرار دارد، به هم وصل می‌شوند. در این نما رنگ متفاوت سپر از بدنه و اسپویلر سقفی تا حدودی VF e35 را از آن حالت یکنواختی و سادگی بیش از حد دور کرده‌اند.

وینفست VF e35 در داخل کابین نیز طراحی بروزی دارد. بی‌شک نمایشگر بزرگ 15.4 اینچی حاضر در قسمت میانی داشبورد، اصلی‌ترین عنصر این بخش است. درست مثل تسلا مدل 3 این خودرو نیز فاقد نمایشگر پشت فرمان بوده و نمایشگر مذکور وظیفه ارائه تمامی اطلاعات و کنترل تجهیزات مختلف را بر عهده دارد.

به گفته وینفست، کراس‌اوور برقی VF e35 از فناوری خودران سطح سوم سود می‌برد. این سطح از فناوری خودران به واسطه استفاده از 14 دوربین، سنسورهای لایدار و 19 سنسور 360 درجه حاصل شده است.

در رابطه با مشخصات فنی، متاسفانه اطلاعاتی در اختیار رسانه‎‌ها قرار نگرفته؛ با وجود این گفته می‌شود وینفست VF e35 در نسخه تک و دو موتوره که به ترتیب 201 و 402 اسب بخار قدرت دارند، از سال آینده وارد بازار آمریکا خواهد شد. این کراس‌اوور خوش‌استیل با دو پک باتری به فروش خواهد رسید. پک استاندارد برای پیمایش 459 کیلومتر مسافت کفایت می‌کند، اما پک حجیم‌تر تا 499 کیلومتر نیاز به شارژ مجدد ندارد.

درباره وینفست VF e36 بطور خلاصه باید گفت این کراس‌اوور طراحی کمابیش مشابهی با VF e35 دارد، اما در رده‌ای بالاتر از آن جای می‌گیرد. بر اساس برخی گزارش‌ها نیروبخش این کراس‌اوور پیشرانه‌ای دو موتوره با 402 اسب بخار قدرت است و باتری 106 کیلووات ساعتی انرژی آن را تامین می‌کند. برد حرکتی قوی‌ترین نسخه این‌ کراس‌اوور نیز 679 کیلومتر اعلام شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی