ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واکسن کرونا
علمی

آژانس دارویی اتحادیه اروپا مجوز تزریق واکسن کرونا فایزر را برای کودکان صادر کرد

با افزایش تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در کشورهای اروپایی، آژانس دارویی اتحادیه اروپا تزریق واکسن کرونا فایزر را برای کودکان ۵ تا ۱۱ ساله تایید کرد. با این وجود توصیه آژانس دارویی اروپا ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۵ آذر ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

با افزایش تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در کشورهای اروپایی، آژانس دارویی اتحادیه اروپا تزریق واکسن کرونا فایزر را برای کودکان ۵ تا ۱۱ ساله تایید کرد.

با این وجود توصیه آژانس دارویی اروپا برای تایید نهایی به کمیسیون اروپا ارسال خواهد شد و در ادامه مقامات بهداشتی هر کشور درباره واکسینه کردن کودکان در برابر کرونا و زمان آغاز این فرآیند تصمیم خواهند گرفت.

هرچند کودکان در مقایسه با بزرگسالان در معرض خطر کمتری برای ابتلا به کرونا و مرگ ناشی از آن هستند، اما همچنان می‌توانند آن را به سایر افراد منتقل کنند. هم اکنون در کشورهایی مانند آلمان و هلند بیشتری میزان ابتدا به کودکان مربوط می‌شود و به گفته مقامات بهداشتی واکسیناسیون آن‌ها برای جلوگیری از شیوع مجدد کووید-۱۹ بسیار مهم است.

واکسن کرونا

واکسن‌های کرونا در پیشگیری و جلوگیری از بستری شدن افراد در بیمارستان و کاهش مرگ و میر بسیار موثر هستند و طبق یافته‌های سازمان داروی فدرال ایالات متحده، فرمول واکسن برای کودکان ۵ تا ۱۱ ساله که Comirnaty نام دارد دارای نرخ اثربخشی ۹۰.۷ درصد است.

آژانس دارویی اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد:

مزایای Comiranty در کودکان ۵ تا ۱۱ ساله بیشتر از خطرات آن است، به ویژه در افرادی که داری شرایطی هستند که خطر ابتدا به کووید-۱۹ شدید را افزایش می‌دهند.

تاییدیه تزریق واکسن کرونا فایزر برای کودکان در حالی اعلام شد که اروپا با موج چهارم همه‌گیری مواجه است. آژانس بهداشت عمومی روز گذشته اعلام کرد که بیش از ۱۰۰ هزار نفر در آلمان از زمان شروع همه‌گیری جان خود را به دلیل ویروس کرونا از دست داده‌اند. کشور اتریش نیز که هفته گذشته به عنوان اولین کشور اروپایی واکسیناسیون را به یک الزام قانونی تبدیل کرد، روز دوشنبه به حالت قرنطینه کامل درآمد و همچنین هلند یک قرنطینه نسبی سه هفته‌ای را اعمال کرده است.

هفته گذشته نیز مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC) بالاخره به فایزر مجوز داده بود تا واکسن کرونای خود را برای کودکان ۵ تا ۱۱ سال وارد بازار کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی