ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هند ارائه اینترنت ماهواره‌ای بدون مجوز توسط استارلینک را ممنوع کرد

در بیانیه‌ای که دولت هند به تازگی منتشر کرده، از استارلینک خواسته شده که تابع قوانین باشد و تا زمانی که از دولت مجوز دریافت نکرده، ارائه خدمات خود را به‌صورت فوری در این کشور ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۷ آذر ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

در بیانیه‌ای که دولت هند به تازگی منتشر کرده، از استارلینک خواسته شده که تابع قوانین باشد و تا زمانی که از دولت مجوز دریافت نکرده، ارائه خدمات خود را به‌صورت فوری در این کشور متوقف کند. هند از مردم هم خواسته از این شرکت اینترنت نگیرند، چون استارلینک فاقد مجوزهای لازم است.

کسب و کار استارلینک اول نوامبر مصادف با ۱۰ آبان در هند ثبت شد و از همان زمان دریافت سفارش‌های پیش‌خرید را آغاز کرد، ولی هنوز مجوز ارائه اینترنت در این کشور را دریافت نکرده است. از این رو، از شرکت استارلینک خواسته شده که سرویس‌دهی خود را متوقف کند. هند از شهروندان خود هم خواسته که تا زمان صدور مجوز به دنبال تهیه سرویس اینترنت از استارلینک نباشند.

استارلینک در پاسخ به درخواست رویترز برای اظهارنظر در این مورد اعلام کرده که فعلا بیانیه‌ای ندارد. این شرکت می‌خواهد تا پایان سال ۲۰۲۲ در هند ۲۰۰ هزار مشترک داشته باشد. از ۱۰ آبان تاکنون حدود ۵ هزار کاربر هندی برای دریافت اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس ثبت نام کرده‌اند. استارلینک هنوز تاریخ دقیق راه‌اندازی سرویس اینترنت خود در هند را اعلام نکرده است.

اینترنت این شرکت در حال حاضر عمدتا به‌صورت بتای عمومی در ۲۱ کشور فعال است. با این حال، آن‌ها به دلایل مختلف بازار هند را بسیار جذاب تلقی کرده‌اند و می‌خواهند در کمترین زمان فعالیت‌های خود را در این کشور آغاز کنند. یکی از این دلایل، شمار بالای جمعیت حاشیه‌نشین در هند است که بر اساس بانک اطلاعات World Bank به ۸۹۸ میلیون نفر می‌رسد.

اسپیس ایکس امیدوار است ۸۰ درصد فروش محصولاتش در هند تا اواخر سال ۲۰۲۲ به مناطق حاشیه‌ای این کشور تعلق بگیرد. با این حال، به نظر نمی‌رسد که دولت هند اشتیاق چندانی برای حمایت از برنامه‌های استارلینک داشته باشد و حالا اولین سنگ‌اندازی را در مسیر توسعه خدمات اینترنت ماهواره‌ای این شرکت انجام داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی