ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

شرکت گلاکسواسمیت‌کلاین سال آینده آزمایش انسانی داروی HIV را آغاز می‌کند

شرکت داروسازی بریتانیایی «گلاکسواسمیت‌کلاین» (GlaxoSmithKline) آماده است تا از سال آینده میلادی آزمایش انسانی درمان احتمالی خود برای ویروس HIV را آغاز کند. این شرکت امیدوار است که تا سال ۲۰۳۰ و حتی شاید زودتر ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۹ آذر ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

شرکت داروسازی بریتانیایی «گلاکسواسمیت‌کلاین» (GlaxoSmithKline) آماده است تا از سال آینده میلادی آزمایش انسانی درمان احتمالی خود برای ویروس HIV را آغاز کند. این شرکت امیدوار است که تا سال ۲۰۳۰ و حتی شاید زودتر داروی بیماری ایدز را به بازار بفرستد.

به گزارش بلومبرگ، «کیمبرلی اسمیت»، مدیر تحقیق و توسعه واحد HIV در شرکت گلاکسواسمیت‌کلاین به‌تازگی این خبر را به اطلاع سرمایه‌گذاران رسانده و همچنین اعلام کرده که واحد مصرف‌کنندگان این شرکت سال آینده از کمپانی اصلی جدا می‌شود. «گلاکسو» در این جلسه برنامه بلندمدت خود برای درمان HIV را توضیح داد و سعی کرد نگرانی سرمایه‌گذاران درباره انقضای پتنت یکی از مهم‌ترین داروهای HIV این شرکت به نام «دولوتگراویر» را برطرف سازد.

داروی ایدز گلاکسو می‌خواهد با یک تزریق دسترسی به درمان کامل ویروس HIV را ممکن کند. اگر این دارو در مراحل آزمایش انسانی موفقیت‌آمیز باشد، دستاوردی مهم در مقابله با بیماری ایدز حاصل می‌شود که زمانی تصور می‌شد ابتلا به آن به معنای مرگ حتمی است. آزمایش‌های اولیه نشان داده که داروی جدید گلاکسو باعث می‌شود تعداد ویروس در خون فرد مبتلا آن‌قدر پایین بیاید که قابل شناسایی یا انتقال به سایرین نباشد.

گلاکسو سال‌هاست به خاطر اتخاذ استراتژی‌هایی که موجب عقب ماندگی این شرکت در برابر رقبا شده، تحت فشار سرمایه‌گذاران خود قرار دارد. گلاکسو از زمان آغاز همه‌گیری ایدز در دهه ۱۹۸۰ از پیشگامان مقابله با ویروس HIV بود. شرکت Burroughs Wellcome که بعدا به همراه چند شرکت دیگر به گلاکسو تبدیل شد، حدود ۴۰ سال پیش اولین داروی HIV را تولید کرد. گلاکسو امسال در آمریکا برای اولین بار مجوز یک داروی تزریقی بادوام HIV را دریافت کرد تا بیماران به جای مصرف روزانه قرص بتوانند هر دو ماه یک بار یک تزریق داشته باشند.

همه‌گیری ویروس اچ‌آی‌وی در ۴۰ سال گذشته جان میلیون‌ها انسان را گرفته است. بر طبق تخمین‌های سازمان بهداشت جهانی، تا پایان ۲۰۲۰ حدود ۳۷.۷ میلیون نفر به این بیماری مبتلا بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی