ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

درآمد صنعت متاورس احتمالا تا سال ۲۰۲۵ به ۵۴۰ میلیارد دلار می‌رسد

با توجه به تمرکزی که شرکت‌ها روی حوزه متاورس گذاشته‌اند، به نظر می‌رسد که آینده از آن این حوزه خواهد بود. گزارش جدید شرکت «ترندفورس» هم تایید می‌کند که درآمد صنعت متاورس تا چهار سال ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۹ آذر ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

با توجه به تمرکزی که شرکت‌ها روی حوزه متاورس گذاشته‌اند، به نظر می‌رسد که آینده از آن این حوزه خواهد بود. گزارش جدید شرکت «ترندفورس» هم تایید می‌کند که درآمد صنعت متاورس تا چهار سال دیگر به رقم ۵۴۰ میلیارد دلار می‌رسد.

شرکت تحقیقاتی ترندفورس می‌گوید با آغاز استفاده شرکت‌ها از ابزارهای نسل چهار صنعت فناوری، رقم درآمد دنیای متاورس تا سال ۲۰۲۵ به ۵۴۰ میلیارد دلار می‌رسد. یکی از کاربردهای اصلی متاورس که ترندفورس به آن اشاره کرده، بحث دوقلوهای دیجیتالی است که در واقع به ساخت کپی اشیاء دنیای واقعی در دنیای دیجیتال گفته می‌شود. این فناوری فعلا توسط برخی شرکت‌ها به کار گرفته شده اما پیش‌بینی می‌شود که در آینده رشد بسیار بیشتری داشته باشد.

شرکت‌هایی که تاکنون از فناوری دوقلوهای دیجیتالی استفاده کرده‌اند شامل مایکروسافت، بوئینگ، اریکسون، Unilever و Siemens Energy هستند. مایکروسافت دوقلوهای دیجیتالی را در پشته فناوری مولتی‌ورس خود ارائه می‌کند تا کاربران بتوانند برای شبیه‌سازی اشیاء جهان واقعی مدل‌های دیجیتالی بسازند. در آن سو، بوئینگ برای ساخت موتور و Unilever برای شبیه‌سازی خطوط تولید و کاهش زباله از دوقلوهای دیجیتال استفاده می‌کند.

زیمنس انرژی و اریکسون برای اداره نیروگاه‌ها و انجام عملیات‌های نگهداری به سراغ پلتفرم Omniverse انویدیا رفته‌اند. آن‌ها از این فناوری برای شبیه‌سازی تخصیص تجهیزات به شبکه‌های 5G هم بهره می‌گیرند. ترندفورس درباره رشد قابل انتظار در استفاده از دوقلوهای دیجیتالی می‌گوید:

«فناوری دوقلوهای دیجیتالی در واکنش به خیز متاورس و پیچیدگی فزاینده مدل‌های شبیه‌سازی دیجیتال که برای ساخت محصولات استفاده می‌شوند، به سمت پیاده‌سازی‌های گسترده‌تر و عملیات‌های عمیق‌تر خواهد رفت. از این رو، فناوری‌های مرتبط با دوقلوهای دیجیتالی هم در بازار ظهور پیدا می‌کنند.»

کاربرد دوقلوهای دیجیتالی در کوتاه و میان مدت احتمالا به استفاده از آموزش‌های بخش منابع انسانی، تشخیص و بررسی‌های از راه دور، نظارت بر انرژی و نگهداری پیش‌گویانه محدود خواهد بود. اما در بلندمدت می‌تواند برای نسخه‌برداری کامل از کارخانه‌ها استفاده شود و حتی بستر تعامل شرکت‌ها در صنایع مختلف را فراهم کند.

ترندفورس می‌گوید شرکت‌هایی مثل بوش، اشنایدر الکتریک، هایر و فاکسکان در بهترین جایگاه برای استفاده از این فناوری‌های جدید قرار دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • patrik
    patrik | ۹ آذر ۱۴۰۰

    زیمنس درسته، نه سیمنز

مطالب پیشنهادی