ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ناسا ساخت ایستگاه فضایی جدید را به سه شرکت خصوصی واگذار می‌‌کند

دو روز پیش ناسا در سکوت خبری اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ میلادی ایستگاه فضایی جدیدی را با ایستگاه فضایی بین‌المللی جایگزین کند و حالا طبق قراردادی به سه شرکت نانورکس (Nanoracks)، ...

ریحانه ولی‌پور
نوشته شده توسط ریحانه ولی‌پور | ۱۲ آذر ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

دو روز پیش ناسا در سکوت خبری اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ میلادی ایستگاه فضایی جدیدی را با ایستگاه فضایی بین‌المللی جایگزین کند و حالا طبق قراردادی به سه شرکت نانورکس (Nanoracks)، بلو اورجین (Blue Origin) و نورثروپ گرومن (Northrop Grumman) بیش از ۴۰۰ میلیون دلار اهدا می‌کند تا این ایستگاه فضایی را طبق برنامه بسازند.

این شرکت‌ها طبق «برنامه مقاصد تجاری مدار نزدیک زمین» (Commercial low Earth orbit Destinations) ناسا این مبلغ‌ها را دریافت کردند. ناسا به طور کلی یازده پروپوزال دریافت کرد و گفت که در پروپوزال این شرکت‌های انتخاب شده، تنوعی در طرح‌های فنی، استدلال‌های متفاوت و سامانه‌های پرتاب متفاوتی ذکر شده بود. از نظر ناسا چنین تنوعی می‌تواند احتمال موفقیت استراتژی ناسا را افزایش دهد و علاوه بر این، میزان خلاقیت که عامل مهمی در چنین ماموریت‌های فضای است را افزایش می‌دهد.

Orbital Reef

این شرکت‌ها تاکنون جزئیات خوبی از برنامه‌هایشان منتشر کردند. شرکت Blue Origin که ۱۳۰ میلیون دلار از ناسا دریافت کرد گفت که نام ایستگاه فضایی‌اش را Orbital Reef یا صخره مداری خواهد گذاشت و آن را به همراه بوئینگ، سیریا اسپیس و شرکت‌های دیگری خواهد ساخت. این شرکت تصمیم دارد تا به گفته خود ساخت این «پارک تجاری چند منظوره» را تا سال ۲۰۲۷ میلادی تمام کند.

Starlab

شرکت Nanoracks که بودجه ۱۶۰ میلیون دلاری گرفت، قرار است تا ایستگاه فضایی خود را «Starlab» بنامد و آن را به همراه کمپانی Voyager Space و Lockheed Martin بسازد. با این حال، شرکت Northrop Grumman اسم خاصی روی ایستگاه فضایی خود نگذاشته و تصمیم دارد تا پس از پرتاب فضاپیمای Cygnus خود، ماژولی در اطراف آن بسازد.

ناسا تصمیم دارد تا هیچ فاصله‌ای بین ایستگاه فضایی کنونی و ایستگاه فضایی تجاری بعدی به وجود نیاید و حالا با اعلام این بودجه‌بندی‌ها، اولین مرحله از برنامه دو مرحله‌ای خود برای این هدف را عملی کرد. این سازمان بارها اعلام کرده که دستیابی به اقتصادی موفق در مدار نزدیک زمین تنها در صورتی امکان‌پذیر است که هیچ فاصله زمانی بین این دو ایستگاه فضایی ایجاد نشود.

ایستگاه فضایی Northrop Grumman

ناسا در گزارشی گفت که اگر هیچ مقصدی برای سکونت انسان در مدار زمین وجود نداشته باشد، نمی‌تواند آزمایشات مربوط به سلامت انسان در میکروگرانش و ماموریت‌های به ماه و مریخ را انجام دهد و این ماموریت‌ها دچار تاخیر می‌شوند.

ناسا قصد دارد تا در مرحله دوم برنامه خود، که سال ۲۰۲۶ میلادی به بعد را شامل می‌شود، این ایستگاه‌ها را برای استفاده معرفی کند و خود تبدیل به یکی از بزرگترین مشتری‌های آن‌ها شود تا ماموریت‌های مورد نظرش را انجام دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
مطالب پیشنهادی