ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

عقب‌نشینی مایکروسافت: تغییر آسان مرورگر پیش‌فرض به ویندوز ۱۱ برمی‌گردد

مایکروسافت از تغییرات ویندوز ۱۱ که باعث شده بود عوض کردن مرورگر پیش‌فرض دشوارتر شود، عقب‌نشینی کرد. بیلد آزمایشی جدید این سیستم عامل حالا به کاربران اجازه می‌دهد با یک دکمه کروم، فایرفاکس یا سایر ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۳ آذر ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

مایکروسافت از تغییرات ویندوز ۱۱ که باعث شده بود عوض کردن مرورگر پیش‌فرض دشوارتر شود، عقب‌نشینی کرد. بیلد آزمایشی جدید این سیستم عامل حالا به کاربران اجازه می‌دهد با یک دکمه کروم، فایرفاکس یا سایر مرورگرها را به عنوان مرورگر پیش‌فرض انتخاب کنند.

توسعه‌دهنده‌ای به نام «رافائل ریورا»، به‌تازگی این تغییر را در ویندوز ۱۱ کشف کرده و می‌گوید در این به‌روزرسانی به جای تغییر دستی اپلیکیشن‌های پیش‌فرض برای مدیریت HTTP ،HTTPS ،.HTML و HTM. می‌توانید با یک دکمه از سیستم عامل بخواهید که درست مثل ویندوز ۱۰ مرورگر پیش‌فرض را تغییر دهد.

مایکروسافت تایید کرده که این تغییر جدید تعمدی بوده و فعلا در دست آزمایش قرار دارد. «ارون وودمن»، معاون بازاریابی ویندوز در بیانیه‌ای می‌گوید: «در ویندوز ۱۱ اینسایدر پریویو بیلد ۲۲۵۰۹ که چهارشنبه در کانال توسعه‌دهندگان منتشر شد، قابلیت تغییر مرورگر پیش‌فرض برای فایل‌های مبتنی بر HTTP ،HTTPS ،HTM و HTML را آسان‌تر کردیم. با برنامه ویندوز اینسایدر می‌توانید آزمایش تغییرات جدیدی را ببینید که بر اساس بازخورد کاربران اعمال می‌شوند.»

مرورگر پیش‌فرض ویندوز ۱۱

ویندوز ۱۱ در حال حاضر در اعلانی از کاربر می‌پرسد که می‌خواهد از کدام برنامه به عنوان مرورگر پیش‌فرض استفاده کند، اما این اعلان تنها زمانی نشان داده می‌شود که از بیرون مرورگر روی یک لینک کلیک کنید، یا قصد داشته باشید فایل‌های HTML را باز کنید یا بخواهید به پروتکل‌های مرورگر دسترسی پیدا کنید. اما اگر از این اعلان استفاده نکنید، راهی ندارید جز این که با تنظیم دستی ویندوز ۱۱ به سیستم عامل بفهمانید که می‌خواهید از کدام مرورگر استفاده کنید.

مایکروسافت ابتدا از تصمیم خود برای دشوارتر کردن فرآیند تغییر مرورگر پیش‌فرض دفاع کرد و گفت با این کار کنترل دقیق‌تری در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. با این حال، مرورگرهای رقیب از این اتفاق راضی نبودند و از رویکرد این شرکت در سخت‌تر کردن تغییر مرورگر پیش‌فرض انتقاد کردند.

در حال حاضر مشخص نیست که این قابلیت چه زمانی در دسترس عموم کاربران ویندوز ۱۱ قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی