ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

عکاسی تاریخی
علمی

برندگان مسابقه عکاسی تاریخی سال ۲۰۲۱ مشخص شدند

برندگان مسابقه «عکاسی تاریخی سال» ۲۰۲۱ مشخص شدند که از معبدهای یونان باستان گرفته تا تنها ساختمان باقی مانده از بمباران اتمی هیروشیما در سال ۱۹۴۵ را شامل می‌شود. مسابقه عکاسی تاریخی سال، در پنجمین ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۴ آذر ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

برندگان مسابقه «عکاسی تاریخی سال» ۲۰۲۱ مشخص شدند که از معبدهای یونان باستان گرفته تا تنها ساختمان باقی مانده از بمباران اتمی هیروشیما در سال ۱۹۴۵ را شامل می‌شود.

مسابقه عکاسی تاریخی سال، در پنجمین سال برگزاری خود همچنان عکاسانی از سراسر جهان را به سمت خود جذب می‌کند. علاوه بر اعطای جایزه بر مبنای عناصر زیبایی شناسی و مهارت فنی، این مسابقه خاص داستان‌های مربوط به مکان‌های تاریخی سراسر جهان را ستایش می‌کند.

عکاسی تاریخی
فانوس دریایی وایتفورد، گوور، ولز / برنده اصلی مسابقات / این برج که سال ۱۸۶۵ ساخته شده، تنها برج چدنی با این اندازه در بریتانیا است/ عکاس: استیو لیدیارد

عکس‌های این مسابقه در سه دسته مختلف با یکدیگر رقابت کردند. دسته اصلی که برنده کلی از میان آن انتخاب می‌شود، مکان‌های تاریخی سراسر جهان را به تصویر می‌کشند. دسته دیگر به مکان‌هایی از سراسر جهان مربوط می‌شود که محل رویدادهای مهمی از تاریخ بشریت بوده‌اند و آخرین دسته نیز به مکان‌هایی مربوط می‌شود که پیشینه انگلستان را نشان می‌دهد.

عکاسی تاریخی
پل معلق کلیفتون / برنده رده پیشینه انگلستان / عکاس: سم بایندینگ

جایزه برنده کلی این مسابقات را عکاسی به نام «استیو لیدیارد» دریافت کرد که تصویری از فانوس دریایی Whiteford Point واقع در جنوب ولز را ثبت کرده بود. این سازه ۱۵۰ ساله، نمونه نادری از فانوس دریایی چدنی محسوب می‌شود.

برنده جایزه مربوط به پیشینه انگلستان نیز عکاسی به نام «سم بایندینگ» شد که تصویری از پل معلق کلیفتون در بریستول را به ثبت رساند که مربوط به قرن نوزدهم می‌شود. در رده اتفاقات تاریخی سراسر جهان نیز تصویری از دو کشتی شکسته شده که در سال ۱۹۶۰ با یکدیگر برخورد کردند، برنده شد.

عکاسی تاریخی
برنده رده اتفاقات تاریخی / دو کشتی شکسته شده که در سال ۱۹۶۰ با یکدیگر برخورد کردند / عکاس: ایان مک‌کالوم

دیگر تصاویر برجسته این مسابقه جذاب شامل تصویری از قلعه‌ قرن نوزدهمی در آلمان می‌شود که الهام بخش سازه‌های نمادین والت دیزنی بوده است. همچنین آرامگاه شاه زند در ازبکستان و تصویری از خرابه‌های ۲۰۰۰ ساله بالای کوه نمرود پوشیده از برف در ترکیه از جمله تصاویر قابل توجه این مسابقه هستند که در ادامه می‌توانید تمام آن‌ها را مشاهده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی