ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سارقان با ایرتگ اپل به سرقت اتومبیل روی آورده‌اند

سارقان خودرو ظاهرا به تازگی در کانادا با استفاده از ردیاب ایرتگ اپل دست به سرقت اتومبیل می‌زنند. آن‌ها ایرتگ را در طول روز روی خودروهای مدنظر خود قرار داده و وقتی مالک شب به ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۴ آذر ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰

سارقان خودرو ظاهرا به تازگی در کانادا با استفاده از ردیاب ایرتگ اپل دست به سرقت اتومبیل می‌زنند. آن‌ها ایرتگ را در طول روز روی خودروهای مدنظر خود قرار داده و وقتی مالک شب به خانه برگشت، به سراغ اتومبیل می‌روند و آن را می‌دزدند.

به گزارش سرویس خبررسانی عمومی پلیس محلی یورک (YRP) در شمال تورنتو کانادا، زمانی که سارقان خودروهای مدنظر خود را پیدا کردند، ایرتگ اپل را در قسمتی از اتومبیل که در دید مالک خودرو نیست قرار داده و آن را ردیابی می‌کنند. وقتی خودرو به منزل مالک برگردانده شد، سارقان به محل می‌روند و آن را از پارکینگ جلوی درب به سرقت می‌برند.

پلیس محلی یورک می‌گوید از ماه سپتامبر تاکنون حداقل پنج مورد سرقت اتومبیل با این روش در این منطقه رخ داده است. «جف مک‌کرچر»، کارآگاه اداره پلیس یورک می‌گوید: «متوجه شده‌ایم که گرایش جدیدی در حوزه سرقت اتومبیل‌ها به وجود آمده است. سارقان از دستگاه‌های ردیاب مجهز به GPS و بلوتوث استفاده می‌کنند و آن‌ها را روی اتومبیل‌هایی قرار می‌دهند که قصد سرقت‌شان را دارند.»

مک‌کرچر ادامه می‌دهد: «سارقان با استفاده از آیفون همواره می‌دانند که محل خودرو کجاست و می‌توانند منتظر بهترین لحظه برای سرقت اتومبیل باشند.» ظاهرا لکسوس، تویوتا، هوندا و وانت‌های سری F فورد محبوب‌ترین برندهایی هستند که مورد توجه سارقان این منطقه قرار دارند.

پلیس YRP در بیانیه خود از اسم «اپل» استفاده نکرده اما تصاویری که استفاده شده تقریبا به وضوح نشان می‌دهد که پای چه دستگاهی در میان است. این اداره در ویدیوی دیگری می‌گوید شیوه تفکر سارقان اتومبیل‌ها تغییر کرده است. آن‌ها در گذشته در محله‌های مسکونی پرسه می‌زدند تا اتومبیل مدنظر خود را پیدا کنند، اما حالا در پارکینگ مراکز خرید کمین می‌کنند تا دستگاه‌های ردیاب خود را روی خودروها کار بگذارند.

البته ایرتگ در صورت جدایی ۸ تا ۲۴ ساعته از آیفون صدا تولید می‌کند. اما همین بازه زمانی کافیست تا سارقان کار خود را شروع کرده و اتومبیل مدنظرشان را بدزدند. پلیس از شهروندان خواسته تا در صورت امکان اتومبیل خود را درون گاراژ قرار داده و گهگاه بخش‌های مختلف آن را بررسی کنند تا مطمئن شوند که ایرتگ روی آن نصب نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی