ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

افشای تصاویر خصوصی کاربر پیکسل که گوشی‌اش را برای تعمیر به گوگل فرستاده بود

کاربری که پیکسل 5a خود را برای تعمیر به گوگل فرستاده بود، می‌گوید دستگاهش هک و تصاویر خصوصی‌اش افشا شده‌اند. البته گوگل مدعی است گوشی این کاربر اصلا به دست آن‌ها نرسیده و احتمالا در ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰

کاربری که پیکسل 5a خود را برای تعمیر به گوگل فرستاده بود، می‌گوید دستگاهش هک و تصاویر خصوصی‌اش افشا شده‌اند. البته گوگل مدعی است گوشی این کاربر اصلا به دست آن‌ها نرسیده و احتمالا در طول مسیر به سرقت رفته است.

«جین مک‌گونیگل» در پستی در صفحه توییتر خود ضمن شرح ماجرا از کاربران خواست دستگاه‌هایشان را برای تعمیر به گوگل نفرستند. او می‌گوید در ماه اکتبر موبایل خراب خود را به مرکز تعمیر رسمی گوگل در تگزاس ارسال کرد، ولی اهالی ماونتین ویو مدعی‌اند که این دستگاه را هرگز دریافت نکرده‌اند.

مک‌گونیگل می‌گوید اطلاعات شرکت پستی FedEx نشان می‌دهد که گوشی او چند هفته پیش به این مرکز رسیده است. او حالا چند شب پیش متوجه شده که یک نفر برای رد کردن سیستم احراز هویت دو مرحله‌ای و ورود به برخی از اکانت‌های او از جمله دراپ‌باکس، جیمیل و گوگل درایو از این دستگاه استفاده کرده است.

افشای تصاویر خصوصی از پیکسل ارسالی به مرکز تعمیر گوگل

فعالیت هکرها باعث شده ایمیل‌هایی برای حساب‌های پشتیبان مک‌گونیگل ارسال شود. با این حال وی مدعی است هر کسی گوشی را در دست گرفته، حتی به ایمیل‌های پشتیبان رفته و هشدارهای امنیتی را به پوشه اسپم منتقل کرده است. مک‌گونیگل می‌گوید هکرها به عکس‌های خصوصی او از جمله عکس بخیه‌های پس از جراحی دسترسی پیدا کرده‌اند.

سخنگوی گوگل در بیانیه‌ای در واکنش به این گزارش گفت: «در حال بررسی این ادعا هستیم.» در حال حاضر مشخص نیست که این گوشی درون مرکز تعمیر به سرقت رفته یا در حین جابه‌جایی گم شده است. گوگل در دستورالعمل رسمی تعمیر به کاربران توصیه کرده که قبل از ارسال گوشی برای تعمیر از اطلاعات آن پشتیبان تهیه کرده و بعد دستگاه را پاکسازی کنند.

گوگل تعمیر گوشی‌های خود را به ارسال با پست یا در برخی کشورها با مراجعه حضوری به مراکز خدماتی معتبر محدود کرده است. با این حال، برای تعمیر گوشی باید تا حدی به این شرکت اعتماد کنید، چون دستگاه شما می‌تواند اطلاعات حساسی داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی