ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تراکنش مجرمانه
تکنولوژی

دادستانی کل کشور: دولت روحانی اراده‌ای برای فیلترینگ تلگرام نداشت

دادستان کل کشور اعلام کرد وزیران دولت پیشین همگی با فیلترکردن تلگرام مخالف بودند. او تاکید کرده وزیران دولت روحانی مخالف این امر بودند یا در جلسات کارگروه تعیین مصادیق شرکت نکردند و یا اگر ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۶ آذر ۱۴۰۰ | ۱۲:۲۰

دادستان کل کشور اعلام کرد وزیران دولت پیشین همگی با فیلترکردن تلگرام مخالف بودند. او تاکید کرده وزیران دولت روحانی مخالف این امر بودند یا در جلسات کارگروه تعیین مصادیق شرکت نکردند و یا اگر نماینده فرستادند، به آنها گفته بودند به این موضوع رای ندهند. او تاکید داشته که در دولت روحانی کلا دوبار جلسه کمیته فیلترینگ برگزار شده است.

دادستان کل کشور دیروز ۱۵ آذر در مراسمی که به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه آزاد تهران جنوب برگزار شد با اشاره به فیلترینگ تلگرام در دولت پیشین اعلام کرد که دولت حسن روحانی جلوی فیلترینگ سرویس‌های مختلف را در کمیته فیلترینگ می‌گرفت و اراده‌ای برای فیلترینگ فضای مجازی نداشته است: «در خصوص فیلترینگ فضای مجازی و تلگرام اراده ای در دولت قبل نبود و تلاش شد؛ اما کارگروه فیلترینگ فقط دو بار تشکیل جلسه داد، چون مورد نظر آقایان نبود در برخی موارد رای نمی‌دادند و در برخی موارد نیز در جلسات شرکت نمی‌کردند چون مخالف تصمیم‌گیری برای بررسی فیلترینگ بودند.»

محمدجواد کولیوند

او در ادامه صحبت‌های خود اعلام کرد که در دولت پیشین تلاش داشته تا جلسات کارگروه فیلترینگ برگزار شود و توانسته تنها دوبار این جلسات را با حضور وزرای دولت پیشین برگزار کند: «در این دو جلسه هم بسیج شدند که به یک مساله‌ای رای بدهند و بروند که نمی‌توان وارد جزییات آن شد. وزرا یا در جلسات شرکت نمی‌کردند و یا اگر هم حاضر بودند، دستور داشتند که درباره فیلترینگ فلان موضوع رای ندهند.»

دادستان کشور در مورد فیلترشکن هم صحبت کرده و تاکید داشته هنوز هیچ دستگاهی به ابلاغیه قوه قضائیه در رابطه با VPNها توجهی نکرده است و چندین بار این مساله تذکر داده شده است: « در خصوص وی پی ان‌ها تصمیمی طبق قانون گرفتیم که دستگاه‌های نیازمند به وی پی ان بر اساس آن تعریف و ابلاغ شدند و به وزارتخانه‌ها ابلاغ کردیم. اما در دولت قبل انجام نشده و به دولت آقای رییسی اعلام کردیم که حداقل در این دولت انجام شود.»

خاطرنشان می‌شود دادستانی کشور وزیر ارتباطات دولت پیشین، «محمد جواد آذری جهرمی» را چند باری مورد مواخذه قرار بود و در نهایت او را به خاطر جرم‌هایی مانند فیلتر نکردن اینستاگرام و عدم جلوگیری سرویس‌های فیلترشکن و دیگر موارد به دادگاه فراخوانده بود. شنیده‌های دیجیاتو حکایت از این دارد این پرونده‌ها هنوز در جریان است و وزیر ارتباطات دولت پیشین و برخی معاونین او پرونده‌هایی باز در دادگاه دارند که مسیر قانونی‌شان را پیش می‌برند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • محمد فیض
    محمد فیض | ۱۹ آذر ۱۴۰۰

    فیلتر راه درستی نیست
    اگه هدف جلوگیری از فحشا و جرمه اول فرهنگسازی دوم مسدود کردن
    فیلتری که با فیلترشکن بشکنه هیچه

  • SnailMan
    SnailMan | ۱۷ آذر ۱۴۰۰

    آقای روحانی و وزیراش که مخالف فیلترینگ بودند الان بیاند این افتضاح توی فضای مجازی رو جمع کنند، بز اینکه بچه هامون وارد این فضا بشند وحشت داریم

    • hameds1
      hameds1 | ۱۷ آذر ۱۴۰۰

      اگر وحشت داری نذار وارد فضای مجازی بشن!!
      تو کل دنیا بجز این خراب شده همینه!
      پدر مادر باید مراقب بچه هاشون باشن
      وگرنه کل سایتارو هم فیلتر کنن بچت با یه فیلتر شکن به سادگی تو همه سایتای بزرگسالانه میچرخه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی