ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپلیکیشن باریکا
تکنولوژی

معرفی اپلیکیشن باریکا؛ مسیری جدید و علمی برای تناسب اندام

امروزه، بسیاری از کاربران برای اطلاع از سلامتی خود به راه‌هایی ساده‌تری مانند دستگاه‌های پوشیدنی تناسب اندام یا اپلیکیشن‌های تناسب اندام رو می‌آورند. اپلیکیشن باریکا نیز از جمله نمونه‌های قابل توجه در حوزه سلامت و ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۶ آذر ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

امروزه، بسیاری از کاربران برای اطلاع از سلامتی خود به راه‌هایی ساده‌تری مانند دستگاه‌های پوشیدنی تناسب اندام یا اپلیکیشن‌های تناسب اندام رو می‌آورند. اپلیکیشن باریکا نیز از جمله نمونه‌های قابل توجه در حوزه سلامت و تناسب اندام محسوب می‌شود که ویژگی‌های بسیار زیادی را برای کاربران ارائه می‌کند. در این مطلب، اپلیکیشن باریکا را معرفی خواهیم کرد.

معرفی اپلیکیشن باریکا

پیش از هر چیز باید به این سوال مهم پاسخ داد: «اپلیکیشن باریکا برای چه کاربرانی مناسب است؟» به طور کلی، اگر قصد حفظ تناسب اندام، استفاده از روش‌های مناسب برای رژیم لاغری یا چاقی و تعیین برخی اهداف روزانه مانند انجام حرکات ورزشی یا نوشیدن آب را دارید، این اپلیکیشن برای شما طراحی شده است. البته که موارد استفاده آن به همین چند مورد محدود نمی‌شود و با مرور پنل اصلی آن متوجه خواهید شد که طیف عظیمی از ویژگی‌ها را در اختیار شما قرار داده است.

همچنین اپلیکیشن باریکا به صورت مستقیم توسط متخصصین تغذیه و رژیم درمانی و اساتید دانشگاه علوم پزشکی مدیریت می‌شود. بنابراین روش‌های ارائه شده توسط آن از نظر علمی نیز قابل قبول است.

پیش از هرچیز در اپلیکیشن باریکا باید نسبت به ایجاد حساب کاربری خود از طریق شماره موبایل اقدام کنید. اپلیکیشن در ادامه فرآیند ثبت نام اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی، وزن و قد و همچنین مشخصاتی مانند فعالیت روزانه و اشتها شما را درخواست می‌کند که وارد کردن آن‌ها برای ارائه یک برنامه هدفمند الزامی است. (تصویر بالا) پس از وارد کردن موارد درخواستی، وارد صفحه اصلی اپلیکیشن می‌شوید (تصویر زیر) که با اسکرول کردن صفحه می‌توانید متوجه قابلیت‌های متفاوتی آن شوید.

در بالاترین نقطه صفحه اصلی، تقویم قرار گرفته است که با استفاده از آن می‌توانید اهداف روز جاری و عملکرد روزهای گذشته خود را مشاهده کنید.

پس از آن، برگه مربوط به عملکرد روزانه را مشاهده خواهید کرد که اپلیکیشن در این قسمت به صورت خودکار و با استفاده از پارامترهای مشخص و دقیقی میزان کالری مصرف شده شما در این روز و میزان کالری باقیمانده برای رسیدن به هدف شما را محاسبه می‌کند. تمام موارد اعمال شده در این بخش با توجه به فعالیت‌های روزانه و میزان غذاهای مصرف شده شما محاسبه می‌شود که در ادامه نیز به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

همچنین در صفحه اصلی می‌توانید میزان پروتئین، کربوهیدرات و چربی مصرفی خود در طول روز را نیز مشاهده کنید که بر اساس مواد غذایی مصرف شده شما محاسبه می‌شوند.

در ادامه صفحه اصلی شاهد موارد مفید دیگری از جمله دستور پخت غذاهای رژیمی، ورزش‌ها و حرکات ورزشی و مکمل‌های غذایی هستیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید رژیم غذایی و فعالیت روزانه خود را به ساده‌ترین و دقیق‌ترین شکل ممکن مدیریت کنید.

در نهایت باید اشاره کرد که برخی از بخش‌های اصلی اپلیکیشن باریکا نیاز به اشتراک ویژه آن دارد. از طریق منوی فروشگاه می‌توانید نسبت به خرید اشتراک مورد نظر خود اقدام کنید و همچنین با دعوت کردن دوستان خود به نصب و ثبت نام در باریکا می‌توانید به میزان ده روز اشتراک رایگان دریافت کنید. به عنوان مثال اگر ۱۰ عضو جدید را به اپلیکیشن دعوت کنید، ۱۰۰ روز اشتراک رایگان دریافت خواهید کرد.

قابلیت‌های اپلیکیشن باریکا

برای استفاده از قابلیت‌های اصلی اپلیکیشن باید دکمه سبز رنگ «شروع» که در پایین صفحه قرار گرفته را انتخاب کنید تا اهداف شما برای تناسب اندام یا رژیم آغاز شود. به محض انتخاب این دکمه صفحه زیر برای شما باز خواهد شد که می‌توانید با توجه به نیاز خود یکی از قابلیت‌های اپلیکیشن باریکا را انتخاب کند.

اپلیکیشن باریکا
با انتخاب گزینه شروع، قابلیت‌های اصلی اپلیکیشن نمایش داده می‌شوند

۱. کالری شمار

مهم‌ترین قابلیت قرار گرفته در اپلیکیشن «تعیین هدف» نام دارد که در واقع متخصصان با استفاده از این بخش قصد دارند ابزاری برای کنترل و مدیریت کالری مصرفی شما ارائه کنند. در این بخش با انتخاب گزینه سبز رنگ «تعیین هدف» می‌تواند برنامه خود را برای تناسب اندام و کاهش یا افزایش وزن آغاز کنید. (تصویر زیر)

اپلیکیشن باریکا

در صفحه دوم این بخش باید هدف خود را تعیین کنید که شامل کاهش یا افزایش وزن می‌شود. به طور کلی در این صفحه می‌توانید تنظیم کنید که تا چه اندازه قصد دارید وزن خود را کاهش (یا افزایش) دهید و این میزان در هفته چه مقدار خواهد بود. پس از انتخاب موارد مورد نظر خود، گزینه تعیین هدف را انتخاب کنید تا اپلیکیشن برنامه شما را ارائه کند.

اپلیکیشن باریکا

همانطور که در صفحه نهایی مشاهده می‌کنید، اپلیکیشن وزن هدف، تاریخ شروع برنامه و زمان باقی‌مانده برای رسیدن به آن را در دسترس شما قرار داده است و به همین سادگی می‌توانید برنامه جامعی برای اهداف تناسب اندام خود فراهم کنید.

اپلیکیشن باریکا

اکنون با برگشت به صفحه اصلی متوجه خواهید شد که عناوین پنل اصلی مانند کالری مجاز بر اساس اهداف تعیین شده شما تنظیم شده‌اند تا همیشه در صفحه اصلی اپلیکیشن به جزئیات هدف خود دسترسی داشته باشید.

اپلیکیشن باریکا

به طور کلی وعده‌ها و فعالیت‌های روزانه شما دو جز اصلی اهداف تنظیم شده توسط اپلیکیشن باریکا محسوب می‌شوند. برای ثبت وعده روزانه جدید با استفاده از دکمه سبز رنگ پایین صفحه (شروع) می‌توانید گزینه «افزودن غذا» را انتخاب کنید و سپس با لیست کاملی از غذاها مواجه خواهید شد که می‌توانید آن را به فهرست مصرف روزانه خود اضافه کنید.

لیست کاملی از غذاها که می‌توانید آن‌ها را به مصرف روزانه خود اضافه کنید

پس از انتخاب غذای مورد نظر خود با صفحه زیر مواجه می‌شوید که با ثبت برخی اطلاعات مانند میزان مصرف و وعده غذایی، کالری، پروتئین، چربی و کربوهیدرات آن مشخص خواهد شد و در نهایت نسبت به ثبت آن می‌توانید اقدام کنید. به محض اینکه گزینه ثبت را انتخاب کنید، کالری مصرفی آن وارد لیست غذاهای شما در صفحه اصلی می‌شود.

برای ثبت ورزش و فعالیت روزانه خود نیز به همین طریق می‌توانید وارد بخش «افزودن ورزش» شوید (در زیر منوی شروع) و در ادامه فعالیت مورد نظر خود را از لیست ارائه شده انتخاب کنید. در این بخش نیز پس از ثبت میزان فعالیت انجام شده خود، میزان کالری سوزانده شده آن مشخص می‌شود که با دکمه پایین صفحه می‌توانید فعالیت خود را ثبت کنید.

۲. حرکات ورزشی

دومین قابلیت مهمی که اپلیکیشن باریکا در اختیار کاربران خود قرار می‌دهید طیف گسترده‌ای از حرکات ورزشی است که از طریق زیر منوی شروع و انتخاب بخش «حرکات ورزشی» می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

حرکت‌های این قسمت در دو بخش «تمرینات خانگی» و «تمرینات باشگاه» ارائه می‌شوند و تمام آن‌ها را در قالب یک تصویر متحرک می‌توانید مشاهده کنید. همچنین در ادامه توضیحاتی درباره این حرکت ارائه شده و باید اشاره کرد که دسترسی به این حرکات نیازمند اشتراک ویژه اپلیکیشن است.

۳. دستور پخت غذاهای رژیمی

بخش دیگری که در این دسته‌بندی قرار گرفته به طور خاص روی معرفی غذاهای رژیمی و طرز تهیه آن‌ها تمرکز دارد. غذاهای این دسته نیز دسته‌بندی خاص خود را دارد و شامل انواع سالادها، سوپ‌های رژیمی، کتلت و کوکو رژیمی، پاستاهای رژیمی و غذاها و نوشیدنی‌های بسیار زیاد دیگری می‌شود که تمام آن‌ها توسط کارشناسان تهیه شده‌اند.

با ورود به صفحه هر غذا مانند «آش شله قلمکار» به مواردی از جمله مواد لازم، طرز تهیه و ارزش غذایی آن دست پیدا خواهید کرد. ارزش غذایی هر یک از موارد بر اساس کالری، کربوهیدرات، پروتئین و چربی برای یک نفر به دست آمده است که این پارامترها نقش زیادی روی تناسب اندام کاربران دارند.

۴. برنامه غذایی

از زیر منوی بخش شروع یا گزینه «برنامه غذایی» پایین صفحه، همچنین می‌توانید نسبت به دریافت برنامه غذایی خود نیز اقدام کنید که این برنامه در دسته‌بندی‌های مختلفی از جمله کاهش، افزایش یا حفظ وزن، بارداری و شیردهی، کودکان و نوجوان و همچنین گیاهخواری و ورزشکاری ارائه می‌شود.

البته باید اشاره کرد که دریافت هر کدام از این برنامه‌ها نیازمند پرداخت مبلغ جداگانه‌ای است و به صورت برنامه «۱۴ روزه» یا «۳۰ روزه» ارائه می‌شود.

دانلود اپلیکیشن باریکا

در این مطلب تلاش داشتیم تا شما را با یکی از بهترین و ساده‌ترین اپلیکیشن‌های حوزه سلامت و تناسب اندام آشنا کنیم و البته باید اضافه کرد که قابلیت‌های اپلیکیشن باریکا به همین چند مورد محدود نمی‌شوند و ما مهم‌ترین ویژگی‌های آن را برای شما عنوان کردیم.

اپلیکیشن باریکا هم اکنون بیش از ۵ هزار بار توسط کاربران نصب شده است و تنها حدود ۳۹ مگابایت حجم دارد. اگر قصد دارید به طور همه جانبه، وزن و سلامت خود را کنترل و مدیریت کنید، می‌توانید باریکا را از طریق بخش زیر به صورت کاملا رایگان دانلود کنید.

کالری شمار باریکا رژیم لاغری چاقی

کالری شمار باریکا رژیم لاغری چاقی

سازنده: اپلیکیشن باریکا قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۳۹ مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی