ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

پورشه تیونینگ شده برای پلیس آلمان؛ پروژه تازه تک آرت براساس ۹۱۱ تارگا ۴

شرکت تیونینگ تِک‌آرت که در زمینه ارتقای محصولات پورشه تخصص دارد، یک پروژه فوق‌العاده هیجان‌انگیز و زیبا را برای کمپین TUNE IT! SAFE! تدارک دیده است. این پروژه بر مبنای آخرین نسل از 911 تارگا ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۸ آذر ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

شرکت تیونینگ تِک‌آرت که در زمینه ارتقای محصولات پورشه تخصص دارد، یک پروژه فوق‌العاده هیجان‌انگیز و زیبا را برای کمپین TUNE IT! SAFE! تدارک دیده است. این پروژه بر مبنای آخرین نسل از 911 تارگا 4 توسعه یافته و جذابیت بسیار بالایی دارد.

شاید بدانید کمپین TUNE IT! SAFE! از سال 2005 با همکاری شرکت‌های تیونینگ، وزارت فدرال حمل و نقل و زیرساخت‌ های دیجیتال آلمان و کمپانی لاستیک‌سازی هانکوک برگزار می‌شود. در این کمپین هر سال یکی از شرکت‌های تیونینگ را برای توسعه اتومبیلی جذاب مخصوص نیروهای پلیس انتخاب می کنند. با این کمپین، ژرمن‌ها قصد دارند تیونرها را به ارتقای اصولی خودروها تشویق نموده و با پروژه‌های نامطمئن و غیر امن مقابله کنند.

پروژه تک‌آرت ظاهرا کابریوله نام دارد. همانند سایر خودروهای پلیس آلمان، بدنه این پروژه نیز ترکیبی از رنگ‌های آبی، زرد و نقره‌ای بوده و واژه Polizei با ابعادی بزرگ روی آن درج شده است. این پورشه منحصر بفرد به چراغ‌های مخصوص سقفی و LED های اضافی روی کاپوت فیبرکربنی مجهز شده است.

این پورشه منحصر بفرد دارای یک کیت اختصاصی است. این کیت شامل اسپلیتر جلو، ورودی‌های هوای مخصوص، رکاب‌های جانبی، دیفیوزر عقب و اسپویلر کوچک انتهایی است. تک‌آرت رینگ‌های استاندارد را با رینگ‌های چند پره V شکل و مشکی‌رنگ جایگزین کرده تا تضاد جالبی بین آنها و بدنه ایجاد شود. این تیونر پرآوازه لوگوی خود را نیز جایگزین حروف پورشه در عقب کرده است.

متاسفانه در رابطه با مشخصات فنی و اینکه تغییراتی در بخش پیشرانه صورت گرفته یا خیر اطلاعاتی در دست نیست. البته پورشه 911 تارگا 4 در حالت استاندارد هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. موتور تخت 3 لیتری شش سیلندر و توئین توربوی این خودرو قادر است 380 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

تک‌آرت اما در بخش سیستم تعلیق بازنگری‌های جزئی انجام داده است که کاهش ارتفاع تا 40 میلیمتر و استفاده از کمک‌فنرهای اسپرت از مهم‌ترین آنها هستند.

در داخل کابین استفاده از پوشش دست‌دوز برای فرمان و بهره‌گیری از چرم مشبک با طرح پرچم شطرنجی، شاخص‌ترین تغییرات موجود به شمار می‌روند. این پوشش در قسمت‌هایی مثل زیرآرنجی‌ها، روی پنل درها، کنسول میانی و پشتی صندلی به چشم می‌خورد. ضمن اینکه برای کنترل آژیر سقفی دکمه‌های ویژه‌ای روی کنسول میانی نصب شده است.

بد نیست اشاره کنیم پروژه خاص تک‌آرت در نمایشگاه خودروی اِسِن به نمایش گذاشته می‌شود. این نمایشگاه که معادل اروپایی نمایشگاه SEMA به حساب می‌آید، بین 26 نوامبر الی 5 دسامبر دایر خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی