ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ساعت هوشمند
تکنولوژی

سامسونگ ظاهرا روی توسعه ساعت هوشمند رول شونده کار می‌‌کند

گوشی‌های تاشو در حال تبدیل شدن به یکی از بخش‌های اصلی بازار موبایل هستند و اکنون به نظر می‌رسد سامسونگ که در این زمینه پیشتاز است، در حال توسعه ساعت هوشمندی با نمایشگر تاشو است. ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۹ آذر ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

گوشی‌های تاشو در حال تبدیل شدن به یکی از بخش‌های اصلی بازار موبایل هستند و اکنون به نظر می‌رسد سامسونگ که در این زمینه پیشتاز است، در حال توسعه ساعت هوشمندی با نمایشگر تاشو است.

طبق گزارش Let’sGoDigital سامسونگ پتنت جدیدی را به ثبت رسانده که یک ساعت هوشمند با نمایشگر رول شونده را نشان می‌دهد. یکی از مشکلات ساعت‌های هوشمند این است که اغلب نمایشگرهای بسیار کوچکی دارند. این امر باعث می‌شود تا اطلاعات قابل نمایش روی صفحه آن‌ها محدود شود. اکنون سامسونگ قصد دارد به منظور برطرف کردن این مشکل، دستگاهی با نمایشگر چرخشی معرفی کند.

ساعت هوشمند

ساعت هوشمند رول شونده با دوربین زیر نمایشگر

طبق توضیحات ارائه شده در پتنت سامسونگ، این ساعت طراحی دایره‌ای معمولی این دستگاه‌ها را حفظ خواهد کرد، اما اگر کاربران به نمایشگر بزرگتری نیاز داشته باشند می‌توانند آن را به صورت عمودی باز و گسترش دهند. با این وجود صفحه ساعت به مقدار قابل توجهی (حدود ۴۰ درصد) فضای بیشتری خواهد داشت.

ساعت هوشمند رول شونده سامسونگ از دو قاب نیم دایره‌ای ساخته خواهد شد که از یکدیگر جدا می‌شوند و با این روش صفحه بزرگتری را به کاربران ارائه می‌کنند.

در تصاویر پتنت سامسونگ، همچنین ویژگی جالب دیگری درباره این ساعت هوشمند دیده می‌شود. ظاهرا زمانی که دو قاب اصلی آن از یکدیگر جدا می‌شوند، دوربینی درست در وسط ساعت ظاهر خواهند شد. با این وجود می‌توان گفت که ساعت هوشمند سامسونگ از یک دوربین زیر نمایشگر بهره خواهد برد.

بر اساس این گزارش، کاربران با این دوربین می‌توانند عکاسی و فیلمبرداری کنند. با این وجود نمی‌توان انتظار عملکرد فوق‌العاده‌ای از آن داشت، زیرا علاوه بر کوچک بودن، فناوری زیر نمایشگر همچنان در حال توسعه است.

در نهایت باید عنوان کرد که جزئیات این گزارش بر اساس یکی از پتنت‌های سامسونگ به دست آمده است. بنابراین نمی‌توان تاکید کرد که دستگاه نشان داده شده در آن قرار است در آینده معرفی و عرضه شود. از طرفی دیگر سامسونگ این پتنت را در ماه جولای سال جاری ثبت کرده و تاکنون نیز هیچ شایعه‌ای مبنی بر آن منتشر نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی