ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واکسن کرونا
علمی

FDA تزریق دوز سوم واکسن کرونا فایزر را برای ۱۶ و ۱۷ ساله‌ها تایید کرد

در حالیکه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC)، تزریق دوز سوم واکسن کرونا فایزر را برای نوجوانان ۱۶ و ۱۷ ساله توصیه کرده، FDA تاییدیه تزریق این واکسن را برای این گروه ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۹ آذر ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

در حالیکه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC)، تزریق دوز سوم واکسن کرونا فایزر را برای نوجوانان ۱۶ و ۱۷ ساله توصیه کرده، FDA تاییدیه تزریق این واکسن را برای این گروه سنی حداقل شش ماه بعد از دوز دوم، صادر کرد.

با این حساب دامنه افرادی که می‌توانند حداکثر محافظت در برابر کووید-۱۹ را دریافت کنند، افزایش پیدا می‌کند.

دو واکسن دیگر کووید-۱۹ یعنی مدرنا و جانسون و جانسون، هم اکنون فقط برای افراد ۱۸ سال یا بالاتر مجاز هستند و همچنین تزریق دوز سوم برای تمام بزرگسالان توصیه شده است.

واکسن کرونا

تزریق دوز سوم واکسن کرونا فایزر برای نوجوانان

دکتر روشل والنسکی مدیر CDC در بیانیه‌ای گفت:

امروز CDC توصیه‌های خود برای تزریق واکسن تقویت کننده را افزایش داد و تمام افراد ۱۶ سال و بالاتر را به دریافت دوز سوم واکسن کرونا تشویق می‌کند. در حالی که هنوز اطلاعات کافی در مورد گونه اومیکروم نداریم، داده‌های اولیه نشان می‌دهد که دوز سوم واکسن کرونا باعث تقویت محافظت بدن در برابر این گونه جدید می‌شود.

مجوز تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای نوجوانان در حالی ارائه شده که نگرانی‌هایی درباره گونه جدید ویروس در ایالات متحده وجود دارد. با این وجود مقامات فایزر-بیون‌تک از نتایج اولیه خود در رابطه با اثربخشی دوز سوم واکسن خود در برابر کرونا امیکرون خبر داده بودند.

مقامات بهداشتی اعتقاد دارند که حتی اگر گونه‌های جدیدتری از ویروس کرونا مانند امیکرون در برابر سیستم ایمنی بدن رفتاری متفاوتی داشته باشند، واکسن‌ها همچنان در برابر موارد شدید از جمله مرگ از انسان‌ها محافظت خواهند کرد. بر اساس داده‌های CDC، افرادی که واکسینه نشده‌اند تقریبا شش برابر بیشتر احتمال دارد که به ویروس کرونا مبتلا شوند و ۱۴ برابر بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از این بیماری هستند.

با این حال، تزریق دوز سوم فقط برای نوجوانان ۱۶ ساله یا بالاتر تایید شده است و سازمان‌های بهداشتی دولتی هنوز اعلام نکرده‌اند که دوز تقویت کننده چه زمانی برای کودکان و نوجوان تایید خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی