ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل در نسخه جدید مک‌اواس ۱۲.۱ مشکلات ناچ و نوار منوی مک‌بوک پرو را برطرف می‌کند

به گفته منابع آگاه بازار، به روز‌رسانی مک‌اواس ۱۲.۱ اپل برخی از مشکلات نمایشگرهای مک‌بوک پرو جدید را برطرف می‌کند. اپل برای بزرگتر کردن نمایشگر مک‌بوک مجبور به استفاده از ناچ شد و در برخی ...

حامد کولیوند
نوشته شده توسط حامد کولیوند | ۱۹ آذر ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

به گفته منابع آگاه بازار، به روز‌رسانی مک‌اواس ۱۲.۱ اپل برخی از مشکلات نمایشگرهای مک‌بوک پرو جدید را برطرف می‌کند. اپل برای بزرگتر کردن نمایشگر مک‌بوک مجبور به استفاده از ناچ شد و در برخی اپلیکیشن‌ها شاهد ناهماهنگی میان ناچ و منوی آن‌ها بودیم.

پیش از این منوی برخی نرم‌افزارها در پشت ناچ قرار می‌گرفت و کاربران قادر به استفاده از آن نبودند. حال در به‌روزرسانی مک‌اواس ۱۲.۱ این مشکل برطرف شده و خریداران می‌توانند از دستگاه‌های جدید خود نهایت بهره را ببرند. پس از عرضه مک‌بوک‌های جدید حتی مرورگر اپل یعنی سافاری هم از ویژگی‌های جدید آن بی بهره بودند.

نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز به مک‌های جدید اپل آمد، اما حتی سافاری هم توانایی استفاده ز آن را نداشت. البته اپل همیشه ارتباط نزدیکی با توسعه دهندگان داشته و خیلی زود بیشتر برنامه‌ها برای ویژگی‌ جدید نمایشگر به‌روزرسانی می‌شوند. حال مشخص شده در نسخه جدید مک‌اواس مشکلات ناچ هم برطرف شده و خیلی زود شاهد به‌روزرسانی اپلیکیشن‌ها برای مک‌بوک‌های جدید خواهیم بود.

به‌روزرسانی جدید علاوه بر رفع اشکال نوار منو، چند مشکل دیگر با خود به همراه دارد. از جمله آن‌ها می‌توان به مشکل HDR با یوتیوب و باگ‌های مگ سیف در مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی اشاره کرد. البته این نسخه هنوز در مرحله بتا قرار دارد و با همکاری توسعه دهندگان رفع اشکالات صورت می‌گیرد و در هفته‌های آینده برای تمام کاربران عرضه خواهد شد.

مدل‌های جدید مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی نسبت به مدل‌های قبلی حاشیه بسیار کمتری دارند. اپل می‌گوید حاشیه نمایشگر در سمت چپ و راست صفحه ۲۴ درصد کمتر شده و اندازه آن فقط ۳.۵ میلی‌متر است. حاشیه بالای صفحه هم حالا به لطف ناچ ۶۰ درصد باریک‌تر شده است.

اپل سعی دارد با برخی قابلیت‌های macOS از جمله دارک مود این بریدگی در بالای نمایشگر کمتر به چشم بیاید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی