ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

برگه تکلیف تصحیح‌شده توسط ایلان ماسک به قیمت ۷۷۵۳ دلار فروخته شد

ایلان ماسک قبل از تبدیل شدن به یک تاجر و میلیاردر موفق، در دانشگاه پنسیلوانیا تحصیل و کار می‌کرد. او به عنوان استادیار دانشگاه در یک برهه زمانی به تصحیح تکالیف دانشجویان می‌پرداخت و حالا ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۰ آذر ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰

ایلان ماسک قبل از تبدیل شدن به یک تاجر و میلیاردر موفق، در دانشگاه پنسیلوانیا تحصیل و کار می‌کرد. او به عنوان استادیار دانشگاه در یک برهه زمانی به تصحیح تکالیف دانشجویان می‌پرداخت و حالا یکی از برگه هایی که توسط او تصحیح شده به قیمت ۷۷۵۳ دلار به فروش رفته است.

مدیرعامل کنونی تسلا زمانی به عنوان استادیار دانشگاه پنسیلوانیا مشغول به کار بود و به عنوان بخشی از وظایف خود تکالیف تحویلی دانشجویان را تصحیح می‌کرد. اخیرا یکی از این تکالیف که ماسک آن را تصحیح کرده، به مزایده گذاشته شده و خریدار نهایی می‌خواهد بالغ بر ۷۷۰۰ دلار برای آن پول بپردازد.

ایلان ماسک استادیار دانشگاه بود

«برایان تامپسون» نویسنده مقاله‌ای که به عنوان تکلیف به دست ماسک تصحیح شده، در همان بازه زمانی در این دانشگاه تحصیل می‌کرد. او می‌گوید شخصا موسس تسلا را ندیده است، اما اتفاقی فهمیده که یکی از مقاله‌هایش توسط او تصحیح شده و آن را به یادگار نگه داشته است. ایلان ماسک در رشته اقتصاد مشغول تحصیل بود و با استاد سرشناس این دانشگاه «مایلز باس» کار می‌کرد.

تامپسون حالا تصمیم گرفته این برگه درسی را بفروشد. البته در این برگه نام کامل ایلان ماسک دیده نمی‌شود و او فقط حروف ابتدای اسم خود را به‌صورت EM ثبت کرده است. بنیان‌گذار تسلا در این مقاله یکی از اصطلاحات به کار رفته توسط تامپسون را تصحیح کرده که استفاده از آن در متون دانشگاهی مرسوم نیست.

ماسک زیر این عبارت را خط کشیده و بابت آن دو نمره از برایان تامپسون کم کرده بود. حالا همین اصلاح ساده به عنوان یادبودی از ثروتمندترین فرد دنیا با قیمت ۷۷۵۳ دلار به فروش رسیده است. کلکسیونرها از هیچ فرصتی برای گردآوری آثار کمیاب و جذاب چشم‌پوشی نمی‌کنند و به نظر می‌رسد که حتی برگه‌ای با علامت EM هم می‌تواند برای آن‌ها جذاب باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی