ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

داچیا جاگر قیمت خورد؛ 540 میلیون تومان برای ارزان ترین خودروی هفت نفره اروپا

پس از تقریبا سه ماه از زمان رونمایی، داچیا اطلاعات مربوط به قیمت جاگر را منتشر کرد. این خودروی خانوادگی که ترکیبی از یک کراس‌اوور و استیشن محسوب می‌شود، با پرداخت 14,990 یورو (معادل تقریبا ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۰ آذر ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

پس از تقریبا سه ماه از زمان رونمایی، داچیا اطلاعات مربوط به قیمت جاگر را منتشر کرد. این خودروی خانوادگی که ترکیبی از یک کراس‌اوور و استیشن محسوب می‌شود، با پرداخت 14,990 یورو (معادل تقریبا 17 هزار دلار یا 510 میلیون تومان) برای مدل 5 نفره و 15,750  یورو (معادل تقریبا 18 هزار دلار یا 540 میلیون تومان) برای مدل هفت‌نفره قابل خرید خواهد بود. با این رقم، جاگر رسما لقب ارزان‌ترین خودروی هفت‌نفره اروپا را از آن خود می‌کند.

داچیا ادعا می‌کند جاگر ارزان‌ترین خودروی خانوادگی در کلاس C است. این ادعا اصلا بی‌راه نیست، چرا که گزینه صفر کیلومتر ارزان‌تری از این خودرو وجود خارجی ندارد! نزدیک‌ترین رقبای قیمتی داچیاجاگر، اشکودا اسکالا و فیات تیپو هستند که البته اختلاف آنها از نظر ابعاد و رقم پرداختی قابل توجه است.

جاگر را می‌توان نسخه استیشن کراس از ساندرو یا ساندرو استپ‌وی دانست. این مساله با دقت در پنل‌های بدنه به وضوح آشکار می‌شود. محصول جدید رومانیایی‌ها در تریم‌های Essential، Comfort، Extreme Limited Edition و Extreme+ Limited Edition قابل انتخاب است. در فرانسه تمامی تریم‌ها بطور استاندارد با 5 صندلی به فروش می‌رسند و صندلی‌های هفت نفره به عنوان یک آپشن در نظر گرفته شده است. این آپشن 750 یورو قیمت دارد.

تریم پایه Essential که 14,990 یورو قیمت دارد، از امکانات و تجهیزاتی مثل شش ایربگ، نوربالای خودکار، مه‎‌شکن، شیشه‌های جلوی برقی، ترمز اضطراری خودکار و سیستم مدیا کنترل بهره می‌برد. این سیستم به راننده اجازه می‌دهد تلفن همراه خود را به سیستم اینفوتینمنت خودرو متصل کند.

تریم 16,700 یورویی Comfort احتمالا انتخاب بهتری باشد. این تریم میان‌‌رده امکاناتی چون سیستم تهویه مطبوع دستی، ریل‌های ماژولی سقفی، رینگ‌های 16 اینچی فولادی، آینه‌های برقی، برف‌پاک‌کن‌های خودکار، سنسور پارک عقب، نمایشگر 8 اینچی، 2 پورت USB، شیشه‌های عقب برقی و زیرآرنجی‌های میانی را ارائه می‌کند.

تریم Extreme Limited Edition هم 17,700 یورو قیمت‌گذاری شده است. رینگ‌های آلیاژی 16 اینچی، آنتن کوسه‌ای ، قاب مشکی آینه‌ها و سینی محافظ خاکستری از جمله مشخصات ظاهری این تریم هستند. تجهیزات آن نیز عبارتند از مسیریاب، دسترسی بی‌سیم به تلفن همراه، دوربین دید عقب، زیرپایی‌های با کیفیت و سیستم تهویه مطبوع خودکار.

تریم پرچمدار Extreme+ Limited Edition هم با پرداخت 18,200 یورو قابل خرید خواهد بود. این تریم امکاناتی اضافی چون پکیج Comfort Pack، Europe Navigation Pack و چرخ زاپاس دارد. بد نیست اشاره کنیم زاپاس به عنوان یک آپشن 200 یورویی برای سایر تریم‌ها عرضه شده است.

داچیا جاگر با موتور 1 لیتری سه سیلندر بنزینی راهی بازار می‌شود. این موتور در نسخه دوگانه‌سوز نیز موجود است و با سوخت بنزین 109 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. اما در صورت استفاده از LPG قدرت خروجی به 99 اسب بخار کاهش می‌یابد. داچیا می‌گوید نسخه دوگانه‌سوز جاگر می‌تواند تا 1000 کیلومتر مسافت را بدون نیاز با سوخت‌گیری مجدد پشت سر بگذارد. وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو در این استیشن کراس اقتصادی به یک گیربکس شش سرعته دسته محول شده است.

ناگفته نماند امکان سفارش داچیا داجر از سوم دسامبر برای مشتریان فراهم شده است. انتظار می‌رود این خودرو از ماه مارس 2022 به وارد خیابان‌ها شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی