ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

تیونینگ از راه دور؛ روش جذاب خودروسازان برقی برای افزایش قدرت خودروها بدون دست به آچار شدن

برند سوئدی پولستار با ارائه یک آپدیت نرم‌افزاری به صورت تیونینگ از راه دور، 67 اسب بخار قدرت و 20 نیوتن متر گشتاور به پیشرانه مدل 2 اضافه کرد. با این میزان افزایش، پولستار 2 ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۲ آذر ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

برند سوئدی پولستار با ارائه یک آپدیت نرم‌افزاری به صورت تیونینگ از راه دور، 67 اسب بخار قدرت و 20 نیوتن متر گشتاور به پیشرانه مدل 2 اضافه کرد. با این میزان افزایش، پولستار 2 حالا 467 اسب بخار قدرت و 680 نیوتن متر گشتاور دارد و می‌تواند در عرض 4.4 ثانیه سرعت خود را به صد کیلومتر در ساعت برساند. البته با تصمیم کمپانی، این آپدیت فعلا برای برخی بازارهای اروپایی ارائه شده و دارندگان مدل مذکور در دیگر نقاط جهان باید منتظر دریافت آپدیت بمانند.

نکته عجیب اینکه این آپدیت رایگان نبوده و افرادی که خواهان دریافت آن هستند، باید مبلغی در حدود 1000 یورو پرداخت کنند. این مبلغ از منطقه‌ای به منطقه دیگر متغیر بوده و باید از طریق فروشگاه اینترنتی Polestar Extras پرداخت شود.

آپدیت نرم‌افزاری پولستار از اهمیت زیادی برخوردار است. پیش از این، این خودرو در برابر رقیب مستقیم خود یعنی تسلا مدل 3 از نظر خروجی پیشرانه در سطح پایین‌تری قرار داشت. بد نیست بدانید قوی‌ترین نسخه تسلا مدل 3 قدرتی برابر با 450 اسب بخار و گشتاوری برابر با 639 نیوتن متر دارد. با توجه به وزن کمتر، این سدان آمریکایی سریع‌تر بوده و صفر تا صد را در عرض تنها 3.3 ثانیه طی می‌کند.

به گفته پولستار در هفته اول بیش از 400 نفر از مشتریان کمپانی این آپدیت را دریافت کرده‌اند. این شرکت سوئدی گریزی به گذشته پرافتخار خود در زمینه تیونینگ و ارتقای محصولات ولوو نیز زده و افزوده نخستین بار است که اقدام به ارتقای یک خودروی اختصاصی خود می‌کند. شاید بدانید این شرکت در سال 2017 به یک برند مستقل از ولوو تبدیل شد.

توماس اینگنلات (Thomas Ingenlath) مدیرعامل پولستار در بیانیه رسمی مربوطه گفته:

«این آپدیت نشان می‌دهد یک شرکت خودروساز چگونه می‎‌تواند روابط خود با مشتریان را دگرگون کند. تجربه رانندگی در پولستار 2 چیزی است که ما به آن افتخار می‌کنیم. این خودرو قبلا هم برای راندن جذاب بود، اما با این آپدیت ما چیزهای بیشتری برای ارائه به مشتریانی که خواهان هیجان بیشتر هستند، ارائه خواهیم کرد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی