ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اوپو
تکنولوژی

اوپو از عینک واقعیت افزوده Air Glass رونمایی کرد

اوپو با معرفی عینک واقعیت افزوده Air Glass به سمت توسعه دنیای هوشمند قدم برمی‌دارد. این محصول جدید قرار است از اوایل سال آینده میلادی به بازار عرضه شود. البته تولید کننده چینی از این ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۳ آذر ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

اوپو با معرفی عینک واقعیت افزوده Air Glass به سمت توسعه دنیای هوشمند قدم برمی‌دارد. این محصول جدید قرار است از اوایل سال آینده میلادی به بازار عرضه شود.

البته تولید کننده چینی از این دستگاه به عنوان یک محصول «واقعیت کمکی» یا «assisted reality» توصیف می‌کند، به این معنی که اطلاعات دو بعدی را وارد میدان دید کاربران می‌کند.

مشخصات عینک هوشمند اوپو

Air Glass از پردازنده اسنپدرگون ۴۱۰۰ بهره می‌برد و وزن آن تنها ۳۰ گرم است. به گفته اوپو باتری این عینک در حالت فعال تا ۳ ساعت و در حالت آماده به کار (استندبای) تا ۴۰ ساعت دوام خواهد آورد. همچنین این محصول در طرح‌های نیم نقره‌ای و کاملا مشکی در دو سایز مختلف عرضه می‌شود. علاوه بر این، به نظر می‌رسد داخل قاب آن از یک پورت مغناطیسی استفاده شده که امکان اتصال آن به عینک‌های معمولی را فراهم می‌کند.

اوپو

نمایشگر موج‌بر آن نیز از یک پروژکتور کوچک با فناوری میکرو LED بهره می‌برد که می‌تواند حداکثر روشنایی تا ۳ میلیون نیت را فراهم کند، با این وجود اوپو عنوان می‌کند روشنایی واقعی این دستگاه در شرایط متوسط تا ۱۴۰۰ نیت خواهد بود. در نهایت، عینک هوشمند اوپو را می‌توان با فرمان‌هایی از جمله لمس، صدا، ردیابی دست،‌ سر و همچنین اپلیکیشن هوشمندی که برای گوشی‌های دارای سیستم عامل ColorOS 11 یا بالاتر عرضه شده، اجرا کرد.

به گفته اوپو از Air Glass می‌توان برای نمایش نوتیفیکیشن‌ها، جهت یابی و همچنین قابلیت‌هایی مانند متن رسان و ترجمه همزمان استفاده کرد. نمایشگر سیاه و سفید این دستگاه، در حالت‌های مختلف ۱۶ تا ۲۵۶ سطح از مقیاس خاکستری را نشان می‌دهد، بنابراین نمی‌توان انتظار نمایش محتوای غنی و پر از رنگی را از آن داشت.

به گفته اوپو Air Glass در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ به صورت محدود عرضه می‌شود و در ابتدا فقط در بازار چین فروخته خواهد شد.

تولیدکننده چینی در رویداد سالانه Inno Day علاوه بر این محصول، از اولین تراشه NPU داخلی خود با نام MariSilicon رونمایی کرد که قرار است با استفاده از پردازش‌های مبتنی بر یادگیری ماشین فرآیندهای تصویربرداری را تقویت کند. چیپ اوپو در سه ماهه اول سال آینده در گوشی تاشو فایند X حضور خواهد شد که چندی پیش تیزر آن منتشر شده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی